Peter Bellew azt követően jelentette be távozását hétfőn, hogy az elmúlt hetekben a brit diszkont-légitársaság járatok ezreit törölte.
A két és fél évvel ezelőtt a rivális Ryanairtől érkezett vezető indoklásában arra is kitért, hogy „más üzleti lehetőségek” után akar nézni. Feladatait ideiglenesen David Morgan járatüzemeltetési igazgató veszi át, aki korábban – ugyancsak ügyvivőként – már dolgozott ebben a tisztségben.
Idén komoly zavarok alakultak ki az európai légi közlekedésben, a legtöbb problémát az EasyJet utasait tapasztalhatták.
A vállalat több ezer járatot törölt nyáron, elsősorban a munkaerőhiány miatt: a következő három hónapra tervezett 160 ezer járatából mintegy tízezret nem tud elindítani. Az utasok egy jelentős részét ráadásul csak az indulást megelőző 24 órán belül értesítették a változásról.
Az érintettek választhatnak, hogy teljes visszatérítést vagy utalványt kérnek, esetleg átfoglalnak másik járatra.
A helyzetet tovább nehezítette, hogy a társaság alkalmazottai az utóbbi időben több európai országban is sztrájkot hirdettek béremelést követelve.
Johan Lundgren vezérigazgató kijelentette, hogy továbbra is arra fognak összpontosítani, hogy garantálják a biztonságos és megbízható működést nyáron.
Az EasyJet vezetői szerint nem küzdenek létszámproblémákkal, a hiba a repülőterek üzemeltetésében van, ugyanis a koronavírus-világjárványt követően nincs elég légi forgalmi irányító és földi kiszolgálószemélyzet. A hosszan tartó biztonsági átvilágítás miatt ráadásul nem is megy könnyen az új emberek felvétele.
Ryanair-botrány
Az elmúlt hetekben Magyarországon a Ryanair és a kormány közötti szócsatától volt hangos a sajtó, miután a fapados légitársaság bejelentette, hogy áthárítja az utasokra a bevezetett extraprofitadót.
„Ez az indokolatlan adó káros hatással lesz a légi közlekedésre – amely az elmúlt két évben így is nagy veszteséget termelt –, a magyar turizmusra és a gazdaságra. Ez a rosszul időzített és meggondolatlan adó, amely megmagyarázhatatlan módon a rendkívül nyereséges olaj- és energiaipari vállalatokhoz hasonlítja a veszteséges légi közlekedési iparágat, azonnal versenyképtelenné és kevésbé vonzóvá tette Magyarországot a légitársaságok és a turisták számára” – írta közleményében a cég.
Michael O’Leary vezérigazgató egy interjúban többször is komplett idiótának nevezte Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztert, majd később a népszerű Jim Carrey-filmben szereplő Dumb és Dumberhez hasonlította őt és Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető minisztert.