A hírportál azt írja, hogy két belső dokumentációból jutott az információhoz, amelyet megerősített két fuvarozóvállalat is. Az állami pénzből finanszírozott építkezésen Mészáros Lőrinc cégei dolgoznak fővállalkozóként.
A 444.hu most arról ír, hogy az általuk látott iratok szerint 2022–2023 során több mint kétszázezer tonna vasúti követ szállítottak Gántról, az Orbán család bányájából az építkezéshez. Az építőanyagok egy részét Mészáros Lőrinc egyik cége, a szintén a projekten dolgozó V-Híd rendelte meg Orbánéktól. Az egyik dokumentumból az is látszik, hogy a kínai kivitelező cég egy bruttó egymilliárd forintos szerződést tervezett kötni gánti zúzottkő szállítására.
A Szabad Európa tavaly óta több cikkben foglalkozott Mészáros Lőrinc vasúti beruházásaival. Megírtuk, hogy a Mészáros tulajdonában álló V-Híd Zrt. és kapcsolt részeinek bevétele és nyeresége ezen a területen nagyobb, mint a teljes ágazaté együttvéve. Több példán keresztül mutattuk be, milyen erősen vitatható körülmények jellemeznek számos Mészáros-féle vasúti beruházást.
Arról is beszámoltunk, hogy Polt Péter május 30-án arról tájékoztatta a DK képviselőjét, Vadai Ágnest, hogy hűtlen kezelés gyanúja miatt folyamatban van egy büntetőeljárás a BRFK Gazdasági Bűnözés Elleni Főosztályán azzal kapcsolatban, hogy az állam úgy vehetett át munkákat Mészáros Lőrinc cégétől, hogy még nem is készültek el.