Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek

Bengyel Ádám: Ha egy csomag nem érkezik meg időben, az a magyar vásárlóban nagyon furcsa, negatív lelkiállapotot idéz elő


Bengyel Ádám
Bengyel Ádám

Többéves tapasztalatból tudjuk, hogy az interneten keresztül vásárolt karácsonyi ajándékoknak december 10-ig meg kell érkezniük, ellenkező esetben esélyes, hogy éppen az a csomagszállító cég kerül bajba, amelyik a mi csomagunkat kézbesíti. Változik-e a helyzet attól, hogy idén földcsuszamlásszerű változások történtek a szektorban? És attól, hogy a céges felvásárlások azt is jelzik: az eddigieknél is gyorsabb növekedés volna ildomos? A karácsonyi rohamról és a csomaglogisztika változásairól kérdeztük Bengyel Ádámot, a Foxpost alapítóját.

A beszélgetésről készült videót itt tudja megnézni:

Ha inkább csak meghallgatná, ide kattintson:

Bengyel Ádám: Ha egy csomag nem érkezik meg időben, az a magyar vásárlóban nagyon furcsa, negatív lelkiállapotot idéz elő
please wait

Jelenleg nincs elérhető tartalom

0:00 0:32:17 0:00

Öt fontos gondolat a beszélgetésből:

  1. A december 10-i határidő az idén jóval közelebb lesz a karácsonyhoz – fogadkozott Bengyel Ádám. Bár a Foxpost első embere szerint továbbra is érdemes odafigyelni arra, hogy ne az utolsó pillanatban rendeljük meg a karácsonyi ajándékot, de minden csomagszállító cég sokat tanult és fejlesztett az elmúlt évek tapasztalataira építve, így az új deadline 2024-ben már inkább december 20. lesz.
  2. A csomaglogisztika, illetve a kiscsomag-szállítás egy lüktető szolgáltatási piac, ahol a hétfő és a kedd, illetve a hónap első két hete mindig turbulensebb forgalmat generál, mint más időszakok. Szeptemberben robbant a piac, és a roham december végéig már nem is csillapodik. Bengyel Ádám elmondása szerint ezt kell a cégeknek jól megfeleltetniük egy standard logisztikai kihívásnak – annak, hogy a csomagnak az ígért, jelzett időben célba kell jutnia.
  3. „Ha egy csomag nem érkezik meg időben, az a magyar vásárló számára nagyon furcsa, negatív lelkiállapotot idéz elő, mert az ügyfél sokkal felháborodottabb, mint amikor a ferde falat húzó kőműves munkájával szembesül” – magyarázta a Foxpost ügyvezetője azzal kapcsolatban, hogy a csomagszállító cégeknél mire kell felkészíteni az ügyfélszolgálatot.
  4. A csomagautomaták sikere két tényezőre vezethető vissza. Az egyik, hogy a megrendelők számára fontosabbá válik, hogy tudják, mikor kapják meg, juthatnak hozzá biztosan a csomagjukhoz; a másik pedig, hogy egy házhoz szállítást végző furgonhoz képest a csomagautomatát kiszolgálók akár nyolc-tízszer több csomagot tudnak ugyanannyi idő alatt célba juttatni. Bengyel Ádám elmondta, hogy a jelenlegi, 36 százalékos csomagautomatás piaci részesedés néhány éven belül ötven százalék fölé nőhet; ezt a legutóbbi preferenciakutatások is igazolták.
  5. Ennyi csomagszolgáltató nem fér el a piacon, ezt már legalább öt éve mondja Bengyel Ádám, aki úgy látja, hogy akik az elmúlt években csak lassan hoztak meg fejlesztési és növekedést érintő döntéseket, azok rövid időn belül kieshetnek a piacról. A webshoppiac centralizálódik, az eMAG, az Alza, a Vinted, a Zalando stb. egyre nagyobbra nő, és az online piacterek (marketplace) megjelenése is hasonló következménnyel jár majd: a nagy szereplők nem magyar, hanem regionális megoldást fognak keresni: „A legnagyobb, nemzetközi hálózattal (csomagponttal, csomagautomatával) is rendelkező csomagszolgáltatót fogják preferálni.”
  • 16x9 Image

    Szabó M. István

    Szabó M. István a Szabad Európa budapesti szerkesztőségének külsős újságírója. Szakmai díjakat nyert az Élet és Irodalom és a Magyar Narancs munkatársaként. 2011-től dolgozott a hvg.hu, a HVG, majd a Napi.hu újságírójaként; egyetemen is oktat.

XS
SM
MD
LG