Sajtóhírek szerint az Egyesült Államok nemrég megüzente, hogy betilthatják az országban a TikTokot, amennyiben a tulajdonos kínai ByteDance nem adja el a céget.
A vállalat szóvivője a The Wall Street Journal című napilap értesüléseire reagálva leszögezte, hogy „ha a nemzetbiztonság védelme a cél, az értékesítés nem oldja meg a problémát, miután a tulajdonosváltás nem jelentene semmifajta újabb korlátozást az adatok áramlására vagy a hozzáférésre vonatkozóan”.
Maureen Shanahan kijelentette, hogy e nemzetbiztonsági aggályok eloszlatásának legjobb módja az amerikai felhasználói adatok és rendszerek átlátható, egyesült államokbeli védelme lenne masszív harmadik fél általi monitorozással, átvilágítással és ellenőrzéssel, amelyet a cég már most is végez.
Ehhez kapcsolódóan: Hasonló és eltérő gondok a Facebook és a TikTok szigorodó szabályozása mögött
Az amerikai újság név nélkül nyilatkozó kormányzati forrásokra hivatkozott. A pénzügyminisztérium és a nemzetbiztonsági tanács nem kívánta kommentálni az ügyet.
A Fehér Ház februárban utasította a szövetségi ügynökségeket, hogy harminc napon belül távolítsák el minden eszközről és rendszerről az utóbbi időben népszerű vált, azonban károsnak vélt videómegosztó alkalmazást. Egyebek mellett az elnöki hivatal, a külügyminisztérium, a belbiztonsági minisztérium és a védelmi minisztérium már korábban szigorú korlátozásokat léptetett életbe.
Eközben a kongresszus két háza olyan törvény elfogadásán dolgozik, amely nyomán a kormányzat még erőteljesebben léphetne fel a TikTokkal szemben.
Ehhez kapcsolódóan: Egyelőre fellélegezhet a TikTok
Mike McCaul, a képviselőház külügyi bizottságának republikánus elnöke azt hangoztatta, hogy az app a Kínai Kommunista Párt eszköze a felhasználók manipulálására és megfigyelésére, amellyel adatokat gyűjtenek rosszindulatú tevékenységek céljából.
„A TikTokot letöltők hátsó ajtót nyitottak a KKP számára az eszközükön minden személyes adatukhoz. Ez egy kémballon a telefonokon” – mondta.
A súlyos aggályok ellenére a friss felmérések szerint nem apad a platform népszerűsége, az amerikai tizenévesek mintegy kétharmada használja az alkalmazást.