2020-hoz képest is tovább nőtt tavaly az online vásárlás népszerűsége, derül ki az Eurostat adataiból. A koronavírus-járvány miatti korlátozások nagy hatással voltak a vásárlási szokásokra. A 2021-es felmérést megelőző egy évben az Európai Unióban a felnőtt lakosság 74 százaléka vásárolt árut vagy szolgáltatást az interneten – 11 százalékkal többen, mint 2016-ban.
A legnagyobb növekedés Csehországban figyelhető meg, itt 27 százalékkal többen vásárolnak online, mint öt éve. Magyarországon is hasonlóan látványos a változás, 26 százalék. A hollandok, a dánok és a svédek vásárolnak a legnagyobb arányban az interneten, míg Romániában és Bulgáriában az internetezők kevesebb mint a fele.
Az EU-ban és Magyarországon is a leggyakrabban ruhát, cipőt rendeltek az emberek. Az internet-előfizetési és a rezsiügyeket viszont az uniós átlaghoz képest nagyobb arányban intézik a magyarok online.