India új szabályokat jelentett be február 25-én a nagy közösségi médiacégek – például a Facebook és a Twitter – szabályozására. Narendra Modi miniszterelnök kormányának ez a legújabb erőfeszítése arra, hogy szigorítson a tech óriások ellenőrzésén.
A kormány sajtóközleménye szerint az új intézkedések értelmében a nagy közösségi médiatársaságoknak létre kell hozniuk egy panaszkezelési mechanizmust és olyan vezetőket kell kijelölniük, akik együttműködnek majd a bűnüldözéssel is.
A kormány szerint a digitális média etikai kódexében szereplő irányelvekre azért van szükség, hogy felelősségre vonhassák a közösségi médiát és más vállalatokat a visszaélések és a bántalmazások miatt.
Az új szabályozásokat azután jelentették be, hogy a Twitter figyelmen kívül hagyta a gazdálkodók és agrármunkások tüntetéseivel kapcsolatos információk eltávolítására vonatkozó hatósági utasításokat.
A kormány kötelezheti a közösségi médiát a tartalmak eltávolítására
Modi kormánya 2018 óta próbálja visszaszorítani azokat a tartalmakat, amelyeket dezinformációnak vagy törvényellenesnek tart. A közösségi médiacégeknek „felelősségteljesebbeknek és elszámoltathatóbbaknak kell lenniük" – mondta újságíróknak az indiai informatikai miniszter, Ravi Shankar Prasad a szabályok felvázolásával kapcsolatban.
Az irányelvek, amelyeket még nem hoztak részleteiben nyilvánosságra, a közzétételük után három hónappal lépnek majd hatályba.
A Reuters információ szerint a szabálytervezet legfeljebb 36 órát biztosít a vállalatoknak arra, hogy eltávolítsanak egy-egy olyan tartalmat, amelyre kormány- vagy jogi rendeletet kapnak.
Prasad azt is elmondta, hogy a szabályzat következtében a vállalatokat arra is kötelezhetik, hogy felfedjék honnan ered az adott üzenet vagy poszt.
Ausztráliában a Facebook fizetni fog a hírtartalomért
A tech óriások világszerte egyre szigorúbb ellenőrzés alá kerülnek. A Facebook a múlt héten Ausztráliában letiltotta a híroldalakat és azok tartalmait, mert az ausztrál kormány ki akarta a céggel fizettetni az ausztrál médiavállalatok termékeinek használatát.
Az ausztrál kormány február 24-én elfogadott új törvényében biztosította a médiacégeket arról, hogy a nagy tech óriások - az Alphabet, a Google és Facebook - ezentúl fizetni fognak a médiacégeknek a tartalmakért. Ezt a lépést más nemzetek, mint például Nagy-Britannia és Kanada is követni szeretnének.
India szabályai kitérnek a filmcsatornák – a Netflix és az Amazon Prime – szabályozására is, amelyeket arra köteleznek, hogy a felhasználók életkora alapján sorolják a tartalmukat öt kategóriába.
Az indiai szabályozással kapcsolatban a Facebook egyelőre még nem válaszolt a Reuters megkeresésére, a Twitter pedig nem volt hajlandó kommentálni a hírt.
Készült a Reuters tudósítása alapján.
Ingyenes mobilalkalmazásunkkal bárhol és bármikor elérheti a Szabad Európa weboldalának tartalmát. Töltse le díjnyertes applikációnkat a Google Play vagy az Apple Store kínálatából!