Az integráció fából vaskarika, ha az iskola nem idomul a gyerekekhez, és az atipikus, sajátos nevelési igényű gyerekeket változatlan rendszerbe próbálja meg visszatuszkolni, amivel mindenkinek, a gyereknek, a pedagógusnak, a többi gyereknek, de még a társadalomnak is árt. Főleg úgy, hogy közben egyre több az atipikus gyerek, és lassan nem őket kellene integrálni, hanem a tipikusakat hozzájuk – vallja a Magyar Tudományos Akadémia tudományos főmunkatársa.
A pszichológus, aki az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán is tanít, elmondta, hogy úgy nem lehet az integrációra felkészíteni a tanárjelölteket, hogy közben őket szegregáljuk és diszkrimináljuk egy jogszabály miatt.
Gyarmathy Éva saját maga is enyhe diszlexiával és hiperaktivitással küzdött, bár ezt akkor, a hatvanas években még senki sem ismerte fel. De ez csak előnyére vált, hiszen így tudja jól és ismeri ezeknek a gyerekeknek a problémáit.
A Szelfiben az SNI-s gyerekekről, a pedagógusképzésről, az új iskolaérettségi rendszerről, a NAT-ról és természetesen a pedagógussztrájkról is beszélgetünk vele.
A pszichológus, aki az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán is tanít, elmondta, hogy úgy nem lehet az integrációra felkészíteni a tanárjelölteket, hogy közben őket szegregáljuk és diszkrimináljuk egy jogszabály miatt.
Gyarmathy Éva saját maga is enyhe diszlexiával és hiperaktivitással küzdött, bár ezt akkor, a hatvanas években még senki sem ismerte fel. De ez csak előnyére vált, hiszen így tudja jól és ismeri ezeknek a gyerekeknek a problémáit.
A Szelfiben az SNI-s gyerekekről, a pedagógusképzésről, az új iskolaérettségi rendszerről, a NAT-ról és természetesen a pedagógussztrájkról is beszélgetünk vele.