Egy Hernádi Zsolthoz közeli magántőkealaphoz kerültek az államtól a MÁV nagy értékű járműjavítói, pontosabban a Magyar Vagon nevű céghez kerül a Szolnoki Járműjavító, azaz a MÁV Vagon Kft. „mintegy 75 százaléka” a vállalat közlése szerint. A Dunakeszi Járműjavító már korábban átkerült ugyanide.
Ismeretlen összegért a Magyar Vagon Zrt.-hez kerül a Szolnoki Járműjavító, azaz a MÁV Vagon Kft. – közölte az index.hu az állami vasúttársaságra hivatkozva. Eggyel pontosabban a cég „mintegy 75 százalékát” kapja meg a magánvállalat.
Rákérdeztünk MÁV-nál arra, hogy mennyiért kívántak megszabadulni egyik legértékesebb vagyonelemüktől, illetve hogy mit vállalt még a vevő, ha már teljesen biztosak az értékesítésben. Közreadjuk, ha válaszoltak.
2021-es MÁV-reklámvideó, miután a MÁV saját forrásból alakított ki egy nyolcezer négyzetméteres csarnokot a KISS motorvonatok karbantartására
Korábban a HVG arról írt, hogy a vételárat is az állam biztosítja a vevőnek a privatizációhoz. Június elején még nem lehetett tudni, hogy az állam pontosan mekkora részét kívánja privatizálni a Szolnoki Járműjavítónak, de már azt írták, hogy a Magyar Vagon viszi majd, és a vételárat az állami Eximbank fogja biztosítani.
A Magyar Vagon Zrt. tulajdonosa egy épp a tulajdonosokat elrejteni hivatott magántőkelap Solva II néven, de Hernádi Zsolt Mol-vezér alapkezelője kezeli. A kissé más nevű, eddig főleg ingatlanokban utazó Solva tőkealapról kiszivárgott, hogy Hernádi Zsolt tulajdonában és irányítása alatt áll.
A MÁV már 2020 közepén eladta másik nagy járműjavítóját, a Dunakeszi Járműjavítót. A vevő ugyanaz volt, a Magyar Vagon Zrt., és a vevő finanszírozója is, az állami Eximbank.
A MÁV járműjavítóinak privatizálása még Tombor András és Szalay-Bobrovniczky Kristóf jelenlegi hadügyminiszter közreműködésével kezdődött, itt részletesebben utánaolvashat, hogy miképp zajlott.
A MÁV helyzetével több cikkben és videóriportban is foglalkozott a Szabad Európa szerkesztősége, utóbbit itt nézheti meg: