Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek

Jól járnak Mészáros Lőrinc cégei Lázár és a MÁV vitájával


Szinte kizárólag a V-Híd Zrt., a Vágányprofil Kft. vagy az R-Kord Kft. emblémájával ellátott pólókat lehetett látni hétfőn az 1-es vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújításán dolgozókon. Mindhárom cég a felcsúti vállalkozó tulajdona.

A Népszava beszámolója szerint a biatorbágyi és környékbeli parkolók ezeknek a cégeknek a logós autóival voltak teli. A cikk emlékeztet arra, hogy a felújítást a MÁV hirdette meg azzal, hogy a három hónapig tartó kivitelezés leányvállalata, a MÁV FKG szakembereinek közreműködésével zajlik, a tudósítás szerint azonban az induláskor csak a felcsúti oligarcha érdekeltségébe tartozó cégek alkalmazottait lehetett látni a nagyrészt lezárt Biatorbágy–Szárliget vasútvonalon.

Ehhez kapcsolódóan: Képek, jegyzőkönyvek: a MÁV által is kifogásolt minőségben készül Mészáros Lőrinc cégének vasúti beruházása

A lap kérdéseire a vasúttársaság közölte: „A V-Híd Zrt. alvállalkozóként dolgozik az 1-es vonal felújításán. A beruházással kapcsolatban a MÁV Zrt. mint megrendelő és a MÁV FKG Kft. mint kivitelező adhat tájékoztatást.” Az ugyanakkor nem derült ki a válaszból, hogy volt-e közbeszerzési eljárás, és mekkora Mészáros cégeinek részesedése a felújításból.

Ehhez kapcsolódóan: Már az Integritás Hatóság is figyeli Mészáros Lőrinc cégének vasúti beruházását.

A Szabad Európa videóriportban foglalkozott a vasút helyzetével. Ebben beszámoltunk a MÁV és a vasúti közlekedésért is felelős miniszter, Lázár János konfliktusáról az egyik legfontosabb vasúti közlekedési útvonal, az 1-es vasútvonal kapcsán. Itt nyáron, szinte egy időben a vonalat népszerűsítő kampánnyal, Biatorbágy és Szárliget között 140-ről 100 kilométer/órára csökkentette a MÁV a vonatok sebességét a pálya rossza állapota miatt.

Ehhez kapcsolódóan: Leállította Mészáros Lőrinc cége a Szeged–Röszke vasútvonal felújítását.

Lázár János elrendelte „a legjobb, legkomplexebb beavatkozás végrehajtását” az 1-es fővonalon, forrást azonban nem rendelt mellé, a MÁV pedig azt üzente vissza, hogy a vasúttársaság ezt csak úgy tudja végrehajtani, ha elmarad az összes, jövőre tervezett felújítás.

  • 16x9 Image

    Fazekas Pálma

    Fazekas Pálma a Szabad Európa budapesti irodájának hírszerkesztője. Csaknem harminc éve dolgozik újságíróként, elsősorban hírek, hírműsorok szerkesztőjeként, hírszerkesztőségek vezetőjeként. A nyomtatott és az elektronikus sajtó szinte minden területén dolgozott, így a Kurírnál, az Interpress Magazinnál, a Magyar Rádióban, a Westelnél, a Magyar Televízióban, az InfoRádióban, az Origóban és az Infostartnál is.  

XS
SM
MD
LG