8
Május 30-án megkezdődnek a Budapest–Belgrád gyorsvasút vágánylefektetési munkái Kunszentmiklós és Tass között. 2014 decemberében, egy héttel karácsony előtt Orbán Viktor Pekingben jelenti be, hogy kétvágányú vasúti pálya épül Belgrád és Budapest között – így Magyarország is csatlakozik az Egy övezet, egy út kezdeményezéshez. A nyilatkozatok arról szólnak, hogy öt órával rövidül a menetidő, és hogy 2017-re megépül a nyomvonal. Ennek ellenére a tervezett átadóhoz képest hat évvel később nincs sehol a Budapest–Belgrád vasútvonal, a munkások még bőven dolgoznak Dunaharasztinál. A projekt részleteit tíz évre titkosítják, de az Investigate Europe Telexen megjelent tényfeltáró cikke szerint 979 év, mire megtérül a beruházás. A 160 kilométeres magyar szakasz összköltsége 750 milliárd forint, ennek 85 százalékát kínai állami hitelből állja a magyar kormány