Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek

Ismét rekordot döntött a budapesti biciklisek száma


Kerékpárral közlekekedők a budapesti Margit híd alatt 2021. május 30-án.
Kerékpárral közlekekedők a budapesti Margit híd alatt 2021. május 30-án.

Ebben az évszázadban még nem bicikliztek annyian Budapesten, mint idén júniusban. Tartós lehet a kerékpárra váltás Budapesten, az előző rekordhónap ugyanis 2020 júliusában volt, adta hírül a Magyar Kerékpárosklub.

Júniusban megdőlt a korábbi rekord, 418 573 elhaladást mértek a BKK nyilvános adatokat szolgáltató forgalomszámlálói eszközei, írta a Magyar Kerékpárosklub.

Ez nagyjából 23 százalékkal haladja meg a 2020 júniusi értéket, és több mint 6 százalékkal a korábbi rekordot jelentő, tavaly júliusi számot.

A biciklisek számára a legnépszerűbb útvonal továbbra is a budai rakpart, ahol van jól kiépített, az autós forgalomtól elválasztott bicikliút. A Bem rakpart átlagos munkanapi kerékpárforgalma 6 400 biciklis felett volt, de június elején meghaladta a 7 600-at is. A Hungária körút, az Árpád híd, vagy a Múzeum körút kerékpáros forgalma is jelentősen nőtt.

"A budai rakpart Bem téri szakaszán, a Hungária körúti és az Árpád hídon vezető kerékpárutakon minden idők legbringásabb hónapját mérték júniusban. Ezeken a helyeken napi rekordok is megdőltek a nyári útfelújítások kezdete környékén. Ebből következtethető, hogy sokan az autó helyett, a dugók és a parkolóhely-vadászat elkerülésére választják a kerékpárt"

– írta a civil szervezet.

Egyben további, gyorsan és olcsón kialakítható kerékpársávokat kérnek a döntéshozóktól, hiszen nagynak látják az igényt a biciklire váltásra, amit a kánikula sem tudott megakadályozni.

A kormányzat korábban a budapesti forgalmi átalakításokat, amelyek a biciklisek, a gyalogosok és a tömegközlekedést választók javára történtek. Fürjes Balázs államtitkár felszólította városvezetést, hogy "fejezzék be az autósüldözést". A fővárosi Fidelitas pedig már Szálasiként mutatta be Karácsony Gergely főpolgármestert, amint a lebombázott Lánchídra biciklisávokat képzel.

Pedig az előző, és azelőtti városvezetések terveiben is teljesen hasonló autós forgalomcsillapítási ötletek szerepeltek. Ez nem kirívó, a fejlett országok szinte mind törekednek arra, hogy a nagyvárosaik központjaiban minél kevesebb autó közlekedjen.

  • 16x9 Image

    Szalai Bálint

    Szalai Bálint a Szabad Európa budapesti szerkesztőségének újságírója. Nyolc évig dolgozott az akkor leglátogatottabb híroldalnak számító Indexnél. Egyéb elismerések mellett 2015-ben megkapta a Gőbölyös Soma-díjat. A 2018/19-es akadémiai évben az Arizona Állami Egyetem Fulbright-program Humphrey-ösztöndíjasa volt. 

XS
SM
MD
LG