Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek

Leállította Mészáros Lőrinc cége a Szeged–Röszke vasútvonal felújítását


A V-Híd „a kivitelezés során felmerült műszaki és technikai problémákra” hivatkozva állíttatta le a munkálatokat az alvállalkozókkal.

Június 30-tól határozatlan időre felfüggesztette a V-Híd a Szeged–Röszke vasútvonal felújítási munkálatait – értesült a Szabad Európa. Mészáros Lőrinc cége kivitelező fővállalkozóként vesz részt a felújításban, információink szerint most minden alvállalkozójuknak levelet küldtek, amelyben azt írják: „A kivitelezés során felmerült műszaki és technikai problémák” miatt kell abbahagyni a munkát.

Az alvállalkozókat a levélben arra utasították, hogy tegyék meg július 3-án 24.00 óráig „a szükséges állagmegóvó, vagyonvédelmi, valamint balesetvédelmi és biztonságtechnikai intézkedéseket”​, ezt követően információink szerint teljesen levonulnak a munkaterületről.

Ehhez kapcsolódóan: Kimaradt a vas a vasbetonból Mészáros Lőrinc vasúti beruházásában.

Máshol is volt már gond

Ha a korábbi esetekhez hasonlóan a V-Híd intézkedése mögött a MÁV minőségi kifogásai állnának, akkor a munka felfüggesztése nyomásgyakorlás is lehet a vasúttársaság felé.

Mészáros Lőrinc vasúti beruházásaival már többször foglalkoztunk, Felcsút korábbi polgármesterének egy másik cége, az R-KORD Kft kivitelezésében zajló GSM-R nevű vasúti fejlesztés során is voltak komoly bírálatok a MÁV részéről a munka minőségét illetően. Ebben a beruházásban az alvállalkozók egy jelentős csoportját sem fizette ki rendben az R-KORD.

2021 októbere óta zajlik a Szeged–Röszke vasútvonal felújítása, a korszerűsítés után elvileg jelentősen csökkenne a menetidő, a mostani 60 helyett 80–120 kilométeres óránkénti sebességgel is haladhatnak majd a vonatok.

A felújítás része a Szeged–Szabadka vasút korszerűsítésének. Külön jelentősége, hogy ha elkészül az új Budapest–Belgrád vasút, egy esetleges vágányzár esetén a Szeged–Szabadka vonal lehet az alternatíva a közlekedés folytonosságának fenntartására.

Az ügyben kerestük a V-Hidat és a MÁV-ot is, válaszaikat közölni fogjuk.

  • 16x9 Image

    Kósa András

    Kósa András a Szabad Európa főmunkatársa. 2001 óta újságíró, az elmúlt bő húsz évben volt a Magyar Hírlap, a Magyar Nemzet, a Hír Televízió és a Népszava munkatársa. Ezenkívül dolgozott a hvg.hu politika rovatának vezetőjeként és a tulajdonosok által 2022 augusztusában megszüntetett azonnali.hu főszerkesztőjeként is.

XS
SM
MD
LG