Lelőhették Oroszország legfontosabb felderítőrepülőinek egyikét
A kijevi vezetés január 14-én azt állította, hogy lelőtt egy orosz A–50-es felderítő repülőgépet. Ha ez beigazolódik, az egyik legfontosabb felderítő repülőgép elvesztése jelentős hatással lehet Oroszország légvédelmére.

5
Egy Il–76-os repülőgép irányítószervei, amelyre az A–50-es radar-infrastruktúrája épül. Egy ukrán repülési szakértő szerint az A–50-est valószínűleg egy amerikai gyártmányú Patriot rakétával lőtték le. Más elemzők úgy vélik, hogy a gép megsemmisülését az orosz légvédelem által leadott tűz okozhatta

6
Orosz Sz–400-as rakéták az orosz és belarusz katonák közös gyakorlatán Belaruszban néhány nappal azelőtt, hogy Oroszország 2022 februárjában megkezdte ukrajnai invázióját. Az Ukrajna elleni háború során az orosz A–50-es repülőgépeket a jelentések szerint arra használták, hogy segítsenek a felszíni rakétákat légi célpontokra irányítani. 2023 októberében a Kreml azt állította, hogy huszonnégy ukrán harci repülőgépet lőttek le öt nap alatt az Sz–400-as rakéták legénységei egy A–50-es repülőgépről küldött, valós idejű célzási információk segítségével. Ez a vitatott állítás nem pontosította, hogy az állítólagos számadatokban drónok is szerepelnek-e

7
Egy orosz A–50-es 1995 márciusában felszáll a Komi Köztársaság egyik repülőteréről. Konsztantyin Krivolap repülési szakértő, az ukrán Antonov repülőgépgyár volt tesztmérnöke szerint Oroszország egyik legfejlettebb és legfontosabb felderítő repülőgépének elvesztése jelentős hatással lenne Oroszország légvédelmére. Becslése szerint Moszkva legfeljebb kilenc A–50-est tart üzemben, és azt mondta, hogy egy ilyen repülőgép elvesztése kritikus lenne, mert a maradék nyolcnak az orosz határ mentén lévő teljes légteret kellene ellenőriznie, kezdve az Északi-sarkvidéktől a Balti-tengerig, a Közép-Ázsia körüli területet és különösen Ukrajnát. Hozzátette, hogy elméletileg legalább két-három ilyen repülőgépre van szükség Ukrajna körül, hogy ellenőrizni lehessen a légteret

8
Egy Il–22-es légtérellenőrző repülőgép felszállása egy moszkvai repülőtérről 2016 májusában. Kijev azt állította, hogy egy Il–22-est is lelőtt ugyanazon az éjszakán, amikor az A–50-es lezuhant. Később olyan fényképek kerültek elő, amelyeken látható, hogy az Il–22-es súlyosan megrongálódva ugyan, de túlélte a kényszerleszállást