Jelentősek a vonatok összesített késései a MÁV-Start hálózatán a G7 megfigyelése alapján. A problémát csak súlyosbította a vármegyebérlet bevezetése.
A MÁV-Start saját adatai alapján a hálózatukon minden tizedik vonat legalább öt percet késik, míg minden huszadik vonat negyedóránál is többet az év első öt hónapjának adatai alapján – írja a G7.
Másképp megfogalmazva minden tizedik vonat legalább öt percet késik, míg minden huszadik negyedóránál is többet. Ezzel a teljesítménnyel
Európában az egyik legtöbbet késő vasút lehet a MÁV
– írja a lap. Júniusban már a MÁV minden második IC-vonata legalább öt percet késett.
A késések elsődleges okának a totálisan elöregedett járműállományt tartják. Emellett a májustól bevezetett vármegyebérlet is rátett egy lapáttal a problémahalmazra, több szempontból.
Többek között a bevételkiesés mellett több munkát is jelent a MÁV-Start eleve feszítettebb munkarendben dolgozó munkavállalóinak, ami növeli a hibák esélyét.
Ráadásul az eleve feszített nyári főszezonban jött be a nehezen előre jelezhető hatású vármegyebérlet, nehéz lehetett előre tudni, mire mekkora pluszkapacitást érdemes biztosítani. További részletek a cikkben.