Olvasónk számolt be a kellemetlenségről. Cikkünk megjelenése után az OTP közölte, hogy náluk volt a hiba.
Sokan nem kapták meg ma reggel az elvileg elektronikusan folyósított nyugdíjukat – erről számolt be lapunk egy olvasója. Elmondása szerint házastársával közös folyószámlát vezetnek. Reggel a telebankján keresztül ellenőrizte a számlaegyenlegét, ekkor szembesült vele, hogy csak az ő nyugdíja érkezett meg, a férjéé nem.
Ezt követően felhívta a bankot, ahol elmondták neki, hogy azért nem utalták el a pénzt, mert nem érkezett meg a Magyar Államkincstártól. Olvasónk ezután az államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságának ügyfélszolgálatára telefonált.
Ehhez kapcsolódóan: Válaszolt Mészáros Lőrinc bankja: ezért nem tudtak egyes céges ügyfelek még munkabért sem utalni
Itt elmondása szerint az ügyintéző közölte vele, hogy tudnak a problémáról, de hogy mi lehet az oka és mikor tudják kiküszöbölni, azt nem tudta megmondani. Azt is elmondta ugyanakkor, hogy már nagyon sokan hívták őket emiatt.
Olvasónk jelzése után mi is megkerestük az államkincstár Kommunikációs Igazgatóságát, de egyelőre semmilyen választ nem kaptunk. A Nyugdíjfolyósító Igazgatóság honlapján sem találtunk semmilyen információt ezzel kapcsolatban, a Hírek rovat legfrissebb bejegyzése arról szól, hogy október 13-án csak korlátozott ügyintézés lehetséges majd nyugdíjügyekben.
Frissítés
Cikkünk megjelenése után az OTP az alábbi közleményt juttatta el lapunkhoz: „Az október 12-én esedékes nyugdíjfolyósítás során a nyugdíjukat OTP-s bankszámlára kapó jogosultak 97 százaléka időben, a reggeli órákban megkapta a Magyar Államkincstár elektronikus utalását, míg a jogosultak kevesebb mint három százaléka rövid csúszással, a délelőtti órákban jutott hozzá az esedékes nyugdíjához. A rövid, néhány órás csúszást az OTP Bank technikai lassulása okozta, amiért a bank elnézést kér az érintettektől.”
Nem sokkal később reagált a Magyar Államkincstár is, azt írták: „A Magyar Államkincstár a nyugdíjak és nyugdíjszerű ellátások utalását a szokott módon és időpontban, rendben teljesítette. Amennyiben valakinek a számlájára nem érkezett meg időben az összeg, az a számlavezető bankjánál érdeklődjön.”