Nem telt el egy nap a legutóbbi tarifaemelés óta, de a budapesti taxisok egy része újabb díjemelésért lobbizott személyesen a Fővárosi Önkormányzatnál. Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes szerint ezt a kérést elutasították, de a taxisok képviselői nem nyugodtak bele. A fővárosi taxiknál tíz éve fix hatósági árral tiltották be a versenyt, az elmúlt egy év alatt pedig 47 százalékkal emelkedtek a kilométerdíjak és a percdíjak, az alapdíj 57 százalékkal.
Hiába drágult március 6-tól újabb tíz százalékkal a fővárosi taxizás hatósági ára,
a taxis érdekképviseletek ezt kevesellték, és újra tárgyalni akartak
a főpolgármesterrel, számolt be Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes az Infostartnak.
Kiss szerint a taxisok képviselő 80 percen át egyeztettek Karácsony Gergellyel, de a főpolgármester elzárkózott a további tarifaemeléstől. A taxisok viszont ezt nem fogadták el, úgyhogy nem született megegyezés.
"Ma volt egy 10 százalékos emelés, ez azt jelenti, hogy egy éven belül 47 százalékkal emelkedtek a kilométerdíjak és a percdíjak, az alapdíj pedig 57 százalékkal. Mi további emelést akkor látunk indokoltnak, ha az a bizonyos fogyasztói kosár, amiről döntött a Fővárosi Közgyűlés, 20 százalékkal vagy annál magasabb mértékben emelkedik"
- érvelt Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes március 6-án.
A legtöbb környező nagyvárostól eltérően Budapesten betiltották a versenyt a taxisok között, 2013 óta tilos a hatósági árnál olcsóbban taxizniuk az utasoknak.
Azóta a Fővárosi Önkormányzat folyamatosan emeli a budapesti taxitarifákat, legutóbb idén január 25-én tettek így a március 6-tól kezdődő időszakra. A fővárosi taxisok erős lobbija után az alapdíj 1000-ről 1100 forintra, a percdíj 100 forintról 110 forintra, a kilométerdíj 400-ról 440-re nőtt.
Pontosabban Karácsony Gergelyék eredetileg nem erről döntöttek, hanem a bécsi taxiszabályokhoz hasonlóan középárat határoztak csak meg, amelytől felfelé és lefelé is el lehetett volna térni tíz százalékkal.
Csakhogy hiába szavazta ezt meg Budapest,
a fővárosi taxisok azonnal a kormányhoz fordultak
a Világgazdaság szerint, hogy töröljék el ezt a tízszázalékos ársávot is.
Orbán Viktor pedig még aznap kiadott egy rendeletet arról, hogy a háborúra és a veszélyhelyzetre hivatkozva megszünteti ezt az ársávot, ennyit sem lehet eltérni a taxisok hatósági árától. Így a fővárosi taxisok újra elérték ezt részcéljukat, továbbra is maradt az árverseny teljes hiánya.