Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek

Több mint 21 milliárdos profithoz juthatott Balásy Gyula a kormánypropaganda gyártásával


Balásy Gyula
Balásy Gyula

Az állami reklámokat gyártó és rendezvényeket szervező Lounge cégcsoport tulajdonosa tavaly 21,6 milliárd forint osztalékot vett ki a vállalkozásaiból. Bevételeinek döntő többsége adófizetői pénz, amit a kormány költ el Balásy Gyula cégeinél, amelyek Rogán Antalnak köszönhetően váltak egyeduralkodóvá.

A 24.hu írta meg, hogy a New Land Media közzétett mérlege szerint 2023-ban Balásy Gyula tulajdonos 9,5 milliárd forint osztalékot vett ki a 78,5 milliárdos bevétel után.

A cégcsoport másik két nagyobb vállalkozása is publikálta a tavalyi számait, ezeket összesítve Balásy Gyula 21,6 milliárd forint jövedelemre tett szert 2023-ban, főként állami megrendelésekből. Már csak ezzel bekerült a száz leggazdagabb magyar közé, amely idén 17,2 milliárd forintos vagyontól indul – írja a portál.

Mint azzal korábban a Szabad Európa is foglalkozott, a kormány 2014-ben központosította az állami szervek kommunikációját. Azóta a minisztériumok, az állami cégek és intézményeik kizárólag a Rogán Antal alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül rendelhetik meg a kommunikációs munkákat, a reklámokat és a rendezvényszervezést.

Korábbi cikkünk a témában: A túlárazás csak az egyik trükk – így tarol Balásy Gyula az állami megrendeléseken

Korábban három cégcsoportot jelöltek ki, de 2018-ra kettő kiesett a bizalmi körből, így Balásy Gyula cégcsoportja, a New Land Media, a Lounge Design Kft. és a rendezvényszervező Lounge Event Kft. maradt az egyedüli beszállító.

A Lounge Eventből 8,1, a Lounge Designból pedig négymilliárd forintot vett ki a tulajdonos.

Több cikkben is beszámoltunk arról, hogyan jön össze ez a hatalmas profit évről évre. Egy, a szerkesztőségünk birtokába került dokumentum és a Lounge-csoport működésére rálátó forrásokkal készült beszélgetések alapján írtuk meg, miként működik a monopolhelyzetbe hozott cégcsoport: játék az óraszámokkal, feleslegesen elszámolt tételek, olcsón dolgoztatott alvállalkozók, túlárazás és a propagandamédia fenntartása: a médiavásárlásokról ugyanis a Karmelitában döntenek.

A cégcsoport nemcsak bevételi rekordokat dönt monopolhelyzetének köszönhetően, de bevételarányos nyeresége is sokkal magasabb a piaci átlagnál.

XS
SM
MD
LG