A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint ipari park fejlesztésére, a kapcsolódó utak bővítésére, alul- vagy felüljárók építésére kapja a város a pénzt.
A csütörtök este megjelent dokumentum szerint vasútfejlesztés is lesz, illetve egy megvalósíthatósági tanulmány készülhet egy iparvágány későbbi kialakításához. A fejlesztésekhez összesen 46,3 milliárd forintot ad a kormány.
Szegeden korábban kínai akkumulátorgyár építéséről röppentek fel hírek, miután a kormány nemzetgazdaságilag kiemelt beruházássá nyilvánított egy kínai óriásberuházásról szóló projektet, és ahogy a G7 írta, 21 milliárd forintot ad egy kétszáz hektáros ipari parkra a város Béketelep nevű része közelében, közvetlenül az M43-as autópálya mellett.
Az akkugyárról szóló vélekedést erősítette, hogy Orbán Viktor miniszterelnök október 19-én az elektromos autókat gyártó kínai BYD vezetőjével tárgyalt a kínai Sencsenben. Botka László, Szeged polgármestere azonban október végén Facebook-oldalán cáfolta az akkumulátorgyárról szóló híreket. Azt írta: „Nem lesz kínai akkugyár Szegeden, és semmilyen más vegyipari tevékenység sem. Elkezdtük egy háromszáz hektáros ipari park kialakítását, amihez már évek óta kértük a kormány támogatását, most végre sikerült elérni.”
Botka László hangsúlyozta, hogy Szeged zöld város, csak fenntartható, környezetbarát beruházás megvalósítását támogatja a vezetése.
A Financial Times úgy értesült, hogy már ma bejelenthetik a BYD több milliárd eurós beruházás keretében épülő új szegedi elektromosautó-gyárát. A gazdasági lap három forrásra alapozva írja, hogy a kínai csoport akkumulátorokat is tervez gyártani a városban.