Miközben Magyarország leggazdagabb embere, Mészáros Lőrinc a magyar nyilvánosság által korábban nem ismert jachton tölti szabadságát a családjával, változás történt a kormányzat egyes tagjaival és baráti vállalkozóival korábban kapcsolatba hozott jachtok tulajdonosi hátterében.
Annak idején elsőként a Magyar Narancs, a Mérce és az Átlátszó írt az Orbán- kormány egyes tagjai és baráti üzletemberek által használt jachtokról (Artemy, Lady MRD, Seagull MRD). Később az Átlátszó máltai újságírók segítségével kiderítette, hogy a hajókat tulajdonló máltai cég mögött Szíjj László érdekeltsége állt.
A máltai cégadatbázis szerint ugyanis az Artemy és a Lady MRD nevű jachtot Máltán bejegyeztető L&L Charter Ltd. valódi tulajdonosa Szíjj László nagyvállalkozó, korábban tiszakécskei polgármester volt. Később kiderült, hogy a vállalkozó érdekeltsége egy további jachtot, a Seagull MRD-ot is megszerezte.
A máltai cégadatbázis jelenlegi adatai szerint az L&L Charter Ltd. nevű cégben azóta érdekeltsége lett egy magyarországi vállalkozónak, Rencsár Kálmánnak is. Az üzletember az adatbázis alapján hozzávetőleg a részvények egyharmadát birtokolja.
A luxusjachtok hátterét leíró weboldal, a SuperYachtFan is említi, hogy a Seagull MRD-ot (a Rose d’Or előtt ismertté vált NER-es jachtot) Szíjj László és Rencsár Kálmán közösen tulajdonolhatja. A SuperYachtFan oldal az elmúlt napokban lett ismert a magyarországi médiában, amikor a 444.hu felvételein látható, Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea által használt jacht kapcsán arról írt, hogy esetleg orosz tulajdonosa lehet a Rose d’Ornak. Ezt később a Szabad Európa cikke, majd más lapok is cáfolták.
Ehhez kapcsolódóan: Mészáros Lőrinc cége lízingeli a jachtot, amelyen a leggazdagabb magyar nyaral
Rencsár Kálmánt két érdekeltségén keresztül is próbáltuk elérni, hogy megkérdezzük a jacht mögötti cégben való részesedéséről. A Soltút Kft-nél visszahívást ígértek a jachtra vonatkozó kérdésünkre, de erre mostanáig nem került sor. Rencsár másik érdekeltségétől, a PannErgy Csoporttól Rencsár Kálmán elérhetőségét kértük, hogy elküldhessük neki a kérdéseinket, de ezt a cég visszautasította.
A vállalkozó egyik legismertebb cégéről, a Soltút Kft. kiemelkedő nyereségéről és osztalékfizetési gyakorlatáról a G7 írt részletesen. A leggazdagabb magyarokról szóló legutóbbi cikkünkben így írtunk Rencsár Kálmánról:
„Rencsár Kálmán Soltút nevű cége a Közgép kiesése után kezdett el tarolni az építőipari közbeszerzéseken, majd a felcsúti focicsapat egyik fő szponzora lett.”