Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek
Rakétatámadás után Kijevben 2022. április 29-én. Az orosz erők nem sokkal az ukrán elnök és az ENSZ-főtitkár találkozója után mért csapást a fővárosra
Rakétatámadás után Kijevben 2022. április 29-én. Az orosz erők nem sokkal az ukrán elnök és az ENSZ-főtitkár találkozója után mért csapást a fővárosra

Az ukrán elnök szerint Oroszország az ENSZ-t akarta megalázni a Kijev elleni rakétatámadással

Meghalt a Szabad Európa egyik munkatársa az ukrán fővárost sújtó orosz rakétatámadásban. Ismét megkísérlik kimenekíteni az Azovsztalban rekedt civileket. Brit küldöttség vizsgálja a háborús bűncselekményeket Ukrajnában. Brit segélymunkások kerülhettek orosz katonák fogságába.

12:38 2022.04.27.

Az orosz erők tovább támadják az ukrán katonákat a mariupoli acélgyárban

Az orosz erők szerdán tovább támadták az acélművet Mariupolban, ahol már csak a dél-ukrajnai város utolsó védői és néhány civil van – közölte egy helyi tisztviselő.

Petro Andrjuscsenkó, a polgármester munkatársa azt mondta, hogy nem álltak le a légicsapások az erőműnél, annak ellenére sem, hogy Vlagyimir Putyin orosz elnök kijelentette, nem szükséges megrohamozni a létesítményt a mariupoli győzelem kikiáltása után.

„Az Azovstal elleni légicsapások nem csillapodnak. Nincs tűzszünet, hanem újra és újra megpróbálják lerohanni, Putyin nyilatkozatai ellenére” – írta a tisztviselő a Telegramon.

„Ugyanakkor az utcai harcok is újra folytatódnak az Azovstal üzem igazgatási épületei és az utca közötti szektorban” – tette hozzá.

Helyi tisztviselők szerint Mariupol nagy része megsemmisült a hetekig tartó orosz bombázások és támadások miatt. Körülbelül százezer civil van még a városban. Feltételezések szerint az acélgyár hatalmas területén még mindig több száz harcos és civil lehet.

Ukrán tisztviselők „humanitárius katasztrófaként” jellemezték a helyzetet, ami kialakult az Azovi-tenger egyik stratégiai fontosságú kikötőjében.

A mariupoli Azovstal acélgyár
A mariupoli Azovstal acélgyár

13:29 2022.04.27.

13:40 2022.04.27.

Lezárták az első osztályú ukrán labdarúgó-bajnokságot az orosz invázió miatt

A Shakhtar Donyeck játékosai ünnepelnek az UEFA-bajnokok ligája harmadik selejtezőkörében az AS Monaco ellen 2021. augusztus 17-én
A Shakhtar Donyeck játékosai ünnepelnek az UEFA-bajnokok ligája harmadik selejtezőkörében az AS Monaco ellen 2021. augusztus 17-én

A liga kedden egyeztetett a klubokkal arról, hogy a szezont február 24-ével lezárják, ekkor kezdődött az orosz invázió. A február 24-i állást nyilvánítják végeredménynek, „mert a bajnokságot nem lehet befejezni”. Akkor a Shahtar Donyeck volt az élen, de a liga közölte, hogy hivatalos díjakat nem adnak.

A tabellás helyezés dönti el, hogy a következő szezonban kik jutnak ki az európai versenyekre, hogyha azokon az ukrán klubok is részt tudnak venni. A liga döntését az Ukrán labdarúgó-szövetségnek még jóvá kell hagynia.

A 16 élvonalbeli csapat közül az FC Mariupol stadionja olyan területen van, amely jelenleg orosz irányítás alatt áll, a Deszna Csernyihiv stadionját pedig lebombázták, a lelátó egy része összeomlott, és egy mély krátert keletkezett a pályán.

Ukrajna két legnagyobb csapata, a Shahtar és a Dinamo Kijev európai turnén van, hogy jótékonysági meccseket játsszanak a kontinens minden tájáról érkező klubok ellen, amellyel pénzt gyűjtenek a háború miatt szenvedők számára.

A Shahtarnak már korábban, 2014-ben el kellett hagynia a klubnak otthont adó várost, Donyecket, amikor az Oroszország által támogatott szakadárok átvették az uralmat, azóta más ukrán városban működnek, ahogy egy másik élvonalbeli klub, a Zorja Luhanszk is.

Az ukrán válogatott még továbbra is versenyben van a kijutásért az idei vb-re. Ukrajna a június 1-jére halasztott selejtezőn Skóciával játszik, a meccs győztese pedig négy nappal később Walesszel mérkőzik meg a katari tornán való részvételért.

14:10 2022.04.27.

Német autóklub: járjanak kevesebbet autóval, hogy csökkenjen az import

A németországi A9-es autópálya 2014-ben
A németországi A9-es autópálya 2014-ben

A befolyásos német ADAC autóklub arra kérte 21 millió tagját, hogy segítsenek csökkenteni az orosz olajimportot azzal, hogy kevesebbet autóznak, és lehetőség szerint óvatosan nyomják a gázpedált.

A német autóklub szerdán közzétett nyílt levélben azt írják, hogy a sofőrök akár húsz százalékkal is csökkenthetik az üzemanyag-fogyasztást, ha jobban odafigyelnek a sebességre és a megállásokra

Arra is kérték a sofőröket, hogy gondolják át, valóban szükséges-e autóba ülniük, ahelyett hogy gyalog, kerékpárral vagy tömegközlekedéssel mennének.

A német kormány közölte, az év végéig le szeretné választani az országot az orosz olajimportról.

Továbbiak betöltése

XS
SM
MD
LG