Vajon mihez kezdene Ceaușescu ritkaságnak számító autójával vagy repülőjével?

Ceaușescu járművei

Többszörös kikiáltási áron árverezték el Nicolae Ceaușescu ritka, román gyártású repülőgépét és iráni autóját egy május 27-i aukción. Az új tulajdonosoknak most azt kell eldönteniük, mihez kezdenek az egykori diktátor járműveivel. 

Az egykori román diktátor Paykan Hillman-Hunter limuzinja.

Ez az iráni gyártású kocsi 95 ezer euróért kelt el az idei május 27-i, bukaresti aukción. A kikiáltási ára 4 ezer euró volt.

Nicolae Ceaușescu és felesége, Elena 1971-es találkozása Mohammad Reza Pahlavi iráni sahhal és feleségével, Farah Pahlavival.

Az autót Reza Pahlavi iráni sah ajándékozta Ceaușescunak.

Az iráni gyártású Paykan Hillman-Hunter gépjármű logóján egy stilizált ló húz egy szekeret. A paykan fárszi nyelven azt jelenti, hogy "nyíl".

A licitet vezető Artmark aukciósház szóvivője azt nyilatkozta a Reutersnek, hogy egy román licitáló 5 ezer euróval többet ajánlott egy iráninál.

A Paykan Hillman-Hunter limuzin belseje.

Az online aukción a legtöbben Iránból vettek részt, abban a reményben, hogy visszakaphatják az országukban gyártott autót. A limuzin még mindig működőképes, maximális sebessége óránként 145 kilométer.

Angol nyelvű hűtés-fűtésszabályozó is van a műszerfalon.

A gépjármű sikeres árverése után került kalapács alá Ceaușescu másik járműve, az aukcó "ékszere."

Románia kilenc ilyen Rombac Super 1-11 repülőgépet gyártott.

Az Artmark az aukción azt állította, hogy ezzel a géppel intézte hivatalos útjait Ceaușescu. A repülőgép a kommunista diktátor flottájának része volt, de egy, az AFP-nek nyilatkozó pilóta szerint Ceaușescu rendszerint egy Boeing 707-es géppel repült. Mindenesetre a 25 ezer eurós kikiáltási árhoz képest a repülőt 120 ezer euróért sikerült elárverezni.

A repülőt Rolls-Royce motorok hajtották.

Angol licenc alapján kilenc Rombac 1-11 repülőt gyártott a Romaero Bukarestben az 1980-as években. "Büszkék voltunk rá, mert a kor élvonalbeli repülőgépeinek jellemzőivel bírt," mondta Gheorghe Marica, nyugdíjazott katonai pilóta a román gyártású gépről az AFP-nek.

A repülőgép pilótafülkéje.

A repülő a "nemzeti örökség" részét képezi, ezért új tulajdonosának szigorú szabályokat kell betartania. A repülőgépet nem lehet "szétszerelni, változtatni rajta, és semmiképp sem hagyhatja el Románia területét," adta hírül az AFP.