Az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nyílt tenderfelhívása szerint ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben közúti infrastruktúra fejlesztéshez kapcsolódó tervezési és engedélyeztetési feladatok elvégzéséből legalább nettó 900 millió forint árbevétele származott. Az ajánlattételi határidő november 16. Az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőség is.
Sokkal több, mint egy útfelújítás
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK)vezérigazgatója a Facebookon arra hívta fel a figyelmet az uniós közbeszerzési közlönyben megjelent pályázattal kapcsolatban, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető gyorsforgalmi út rendbetétele messze nem csak a repülőtér közúti elérhetőségéről szól, de nagyszabású városfejlesztés is, hiszen a beruházással javulhat a dél-pesti kerületek közlekedése és javulhatnak az érintett városrészek közötti keresztirányú közúti, autóbuszos, gyalogos és kerékpáros kapcsolatok is.
Kiemelt szempont a közösségi közlekedés és a biztonság
A tervezés kiemelt szempontja a közösségi közlekedés előnyben részesítése és a közlekedésbiztonság jelentős javítása. A terveket úgy kell elkészíteni, hogy a fejlesztés ne növelje a Belváros közúti terhelését. A beruházás során kiemelt szempont a közlekedésbiztonság javítása, a felújított, kibővített úton a balesetek számának csökkentése- írja a BFK vezérigazgatója, aki posztjában arra is emlékeztet, hogy a repülőtérre vezető út fejlesztéséről még 2018. végén döntött a kormány, majd a fejlesztés optimális műszaki tartalmáról részletes előkészítő vizsgálatok és megvalósíthatósági tanulmány készült.
Az elmúlt hónapok egyeztetései nyomán a kiválasztott műszaki megoldásokat a Kormány és a Fővárosi Önkormányzat közös városfejlesztési fóruma, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) és minden érintett kerület, a X., XVIII., XIX. kerületek is támogatják.
Az uniós közbeszerzési közlönyben megjelent felhívás szerint a tender nyertesének el kell készítenie a környezeti hatástanulmányt, a gyorsforgalmi út és a keresztező utak külön szintű csomópontjainak terveit, valamint a MÁV 100a vasútvonalon három új külön szintű átvezetést kell terveznie.
80 éve épült, nagyon rossz állapotban van
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető, csaknem 80 éve épült gyorsforgalmi út a fővárosi közlekedés egyik legkritikusabb pontja. Állapota leromlott, lehangoló képet mutat Budapestre érkezők számára. A középen elválasztott, 2x1 sávos "csatorna" és a két szélén szervizútszerűen futó Gyömrői út már régóta nem felel meg az elvárásoknak és zavarérzékenysége bármilyen baleset esetén évtizedek óta okoz fejfájást a repülőtérre tartóknak és a környéken élőknek egyaránt - emlékeztet bejegyzésében Vitézy Dávid.
Mint írja, a beruházás részeként megindul a tervezése a Galvani hídról érkező úthálózat folytatásának is.