Homlok Zsolt egyre több beruházásból szorult ki a magyarországi piacon, miután véget ért házassága a milliárdos nagyvállalkozó lányával, Mészáros Ágnessel. Úgy tűnik, Romániában talált új megrendelésre, megalapította a Homlok Románia Kft.-t, amelynek egyik fő tevékenysége a vasútépítés.
A nyilvános adatbázisokban fellelhető adatok alapján ír az mfor.hu arról, hogy tavaly december 19-én jegyezték be a Homlok Románia Kft.-t. A cikk megjegyzi, hogy a romániai vasútvonalak állapota a magyarországiakénál is rosszabb, a vonatok emiatt óránként 45 kilométeres átlagsebességgel közlekednek.
Egy tavalyi adat szerint a romániai vasútvonalak 73 százalékának lejárt a tervezett élettartama, miközben a tavalyi és az idei költségvetésben vasúti pályafelújításra előirányzott forrásokból 33 kilométernyi pályát, a lejárt élettartamú vágányok alig több mint három ezrelékét lehet korszerűsíteni.
A Szabad Európa több cikkben is foglalkozott azzal, hogyan váltak itthon kegyvesztetté Homlok Zsolt cégei. Itt például arról írtunk, hogy Mészáros Lőrinc cége, az R-Kord Kft. fővállalkozóként 2023. március 3-án azonnali hatállyal, indoklás nélkül, a teljesítés utolsó fázisában tette ki Homlok Zsolt Vasútvill Kft.-jét két fontos vasúti beruházásból. (A volt feleség, Mészáros Ágnes tagja volt a Vasútvill felügyelőbizottságának, de 2023. január végén távozott.)
Ehhez kapcsolódóan: Volt azért olyan is, amikor Homlok Zsolt nyert meg Mészáros Lőrinc előtt egy tendert.
Korábban írtunk arról is, hogy konfliktust okozhatott Mészáros Lőrinc és Homlok Zsolt között, hogy a Puskás Akadémia FC tulajdonosa 2015-ben alakított cégével mára meghatározó lett a vasúti beruházások terén, míg a régóta ebben az iparágban tevékenykedő Homlok Zsolt vállalkozása másodlagos szerepbe kényszerült. (Homlok egyébként a Szombathelyi Haladásba vásárolta be magát, és a klub azóta sajtóhírek szerint csődközeli állapotba került.)