A logó más, de még mindig az aranyíveket idézi: egy kör és két sárga – a marhahús pogácsát és a sült krumplit jelképező – lapocska. Kezdetben tizenöt étterem nyílik a fővárosban és környékén, júniusban további kétszáz, nyár végéig pedig 850 – közölték vasárnap a cég vezetői
A Big Mac és a McFlurry hiányzik a menüről, de hamburger, sajtburger és persze krumpli szerepel rajta
Az új tulajdonos hozzátette, hogy idén akár hétmilliárd rubelt (46 milliárd forintot) is befektetnek a több mint ötvenezer embert foglalkoztató üzletláncba
A legtöbb alapanyag Oroszországon belülről származik, de néhány tétel nem volt elérhető, mert egyes beszállítók elhagyták Oroszországot, mint például a Coca-Cola, amely helyett a vállalatnak új üdítőital-beszállítót kell keresnie
Egy dupla sajtburger 129 rubelbe (856 forintba) kerül itt a McDonald’s korábbi 160 rubeles (1062 forintos) árához képest
A McDonald’s korábbi oroszországi vezetője, Parojev vezeti az üzletet, aki a felvásárlás előtt hét évig dolgozott a McDonald’s-nál, többek között az orosz üzletág pénzügyi vezetőjeként, majd februárban nevezték ki az orosz McDonald’s vezérigazgatójává. Alekszander Govor (balról a második) szibériai üzletember vette át a franchise üzemeltetését, akié a McDonald’s licence is volt Oroszországban 2015-től
„Ez egy történelmi hely – a McDonald’s zászlóshajója – mondta Alekszander Govor a riportereknek. – Biztos vagyok benne, hogy számunkra is ez lesz a zászlóshajó”
Oroszországból és Ukrajnából származott a McDonald’s tavalyi bevételének mintegy kilenc százaléka, azaz kétmilliárd dollár
A McDonald’s orosz verziójában is lehet érintőképernyőn rendelni, a felszolgálók pedig szintén ismerős egyenruhát viselnek
„Biztosak vagyunk benne, hogy a vendégeink nem fogják észrevenni a különbséget” – mondta Parojev üzletvezető
Három évtizeddel az első moszkvai McDonald’s megnyitása és három hónappal oroszországi kivonulása után az étterem helyén nyílt meg az új orosz franchise első üzlete. A belső tér maradt, a design és a menü (egy kissé) változott.