Mélyen a zsebébe kell nyúlnia a BKV-nak a kőbányai baleset miatt

A 3-as metróvonalán közlekedő szerelvények közül kettő a Kőbánya-Kispest végállomásuk közelében, a felszíni vágányszakaszoknál 2019. március 23-án.

A saját hibás káreseményekre nem terjed ki a fővárosi közlekedési vállalat biztosítási szerződése, így a közlekedési vállalatnak saját pénzből kell állnia a hármas metró Kőbánya-Kispest metróállomás üzemi területén történt baleset több százmilliós javítási költségét.

Januárban a vörös jelzés ellenére indult el a hármas metró egyik szerelvénye Kőbányán, így ütközött össze egy másik kocsival. A rendőrség még vizsgálódik. A kár felmérése sem zárult még le, így nem tudni, hogy a kocsik mindegyike javítható-e vagy valamelyiket teljesen le kell cserélni, de annyi már most kijelenthető, hogy a kár több százmillió forintra rúg.

A BKV tavaly decemberben kötött vagyon- és felelősségbiztosítást az Uniqa Biztosító Zrt-vel, amely 1,278 milliárd forint ellenében vállalta a cég biztosítását 2024 decemberéig. A szerződés azonban a saját hibás káreseményekre nem terjed ki.

Bolla Tibor, a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) vezérigazgatója a Népszavának elmondta, ennek az a magyarázata, hogy a tömegközlekedési járművek saját hibás károkra kiterjedő casco-biztosítása további évi több százmillió forintos kiadást jelentene a cégnek.