Becslések szerint legkevesebb 500-700 olyan benzinkút van Magyarországon, ahol a hét néhány napján nem kapható benzin, gázolaj vagy egyik sem – írja szakmai forrásra hivatkozva a Népszava.
A lap kérdésére a Mol azt válaszolta, hogy náluk „néhány esetben egy-egy termékből volt ideiglenes hiány, néhány órán át. A társaság tájékoztatása szerint néhány esetben az is előfordulhatott a múlt pénteken, amikor a Mol kútjain bevezették, hogy a hatósági áras benzinből legfeljebb 50 litert lehet egyszerre venni, hogy a maximált mennyiségnél többet tankolóknak a magyar forgalmi felmutatása ellenére is piaci árat számoltak fel. Hozzátették, ebben az esetben a Mol ügyfélszolgálatán jelentkezőket haladéktalanul kártalanítják.
Ehhez kapcsolódóan: Korlátozások a Mol és az OMV benzinkútjainAz 50 literes korlátot szintén alkalmazó OMV elismerte a lap szerint, hogy „a közelmúltban néhány töltőállomáson volt hiány néhány termékből”.
A lapnak nyilatkozó szakmai forrás ugyanakkor a hivatalos magyarázatok ellenére úgy véli, nincs üzemanyaghiány, inkább azért akadozik az üzemanyagellátás, mert az iparágnak nem éri meg a hatósági áron, 480 forinton értékesíteni az üzemanyagot.
„A hatósági ár mindig politikai ár"
A Szabad Európa több közgazdászt is megkérdezett arról, vajon jó eszköz-e az infláció ellen a rezsicsökkentés, a benzinársapka és a többi hatósági ár. A válaszokat és azt,hogy a szakemberek szerint hogyan lehetne másként kompenzálni azokat a csoportokat, amelyeket kár ért a jelenlegi gazdasági helyzetben, itt olvashatják el:
Ehhez kapcsolódóan: Jó eszköz-e az infláció ellen a rezsicsökkentés, a benzinársapka és a többi hatósági ár?A mentő sem kivétel?
Kunetz Zsombor orvos, egészségügyi szakértő a Facebook-oldalán közzétett egy emailt, amelyben az Országos Mentőszolgálat Gépjármű Osztálya azt kéri a Mol-tól, hogy gépjárműveit mentesítsék az 50 literes mennyiségi korlátozás alól.
Mint írják a 15l/100 km fogyasztású autóknak az 50 liter üzemanyag „kockázatosan kevés”.
Kunetz Zsombor ehhez hozzátette, hogy a szerinte egyébként is rosszul szervezett magyarországi mentés hatékonyságát csökkenti minden egyes felesleges időpazarlás, így az is, ha a mentőszolgálat járműveit a szükségesnél többszöri tankolásra kényszerítik.