A gyermekek számára nehezen értelmezhető a hirdetésben megjelenő azonos nemű párok gyermeknevelése és a családdal együtt tárgyalása – egyebek között ezzel indokolta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kizárólag fideszes tagokból álló médiatanácsa, hogy jogsértőnek ítélte a társadalmi egyenjogúság mellett kiálló, A család az család társadalmi célú reklám este 9 előtti bemutatását.
Arról a társadalmi célú hirdetésről van szó, amelyet az RTL Klub és a Háttér Társaság készített az emberi jogok védelmében, kiállva azokért, akiket megbélyegeznek, mert a saját nemükhöz vonzódnak. A spotokban szivárványcsaládok szerepelnek.
Ehhez kapcsolódóan: "2019 óta keresi a Fidesz, mi lehetne a kampány fő témája"A médiatanács indoklásában elismeri ugyan, hogy az ilyen közleményeket nem kell korhatári kategóriába sorolni, ugyanakkor úgy véli, hogy tartalmuknak megfelelő idősávban kellett volna sugározni őket.
„Mivel a gyermekek számára nehezen értelmezhető a hirdetésben megjelenő azonos nemű párok gyermeknevelése és a családdal együtt tárgyalása, így azok csak este 9 és reggel 5 óra között kerülhettek volna adásba, miközben a csatornán reggel 6 és este 20 óra között adták le őket.”
A közleményből nem derül ki, hogy a médiatanács szerint jogsértő magatartásnak lesz-e bármilyen következménye.
A 444 felhívja a figyelmet arra, hogy egy másik döntés is született ugyanazon a médiatanácsi ülésen hasonló témában. A testület nem találta sem kirekesztőnek, sem gyűlöletkeltőnek Osztie Zoltán katolikus pap nyilatkozatát a KDNP lapjában, a Vasárnap.hu portálon, ahol az LMBTQ embereket terroristáknak nevezte, akik erőszakot tesznek a gyermekeken.
Ehhez kapcsolódóan: Érvénytelen voksolásra buzdítanak civil szervezetek a kormány népszavazásán