Azt mondták az RTL megkeresésére, hogy lassult az elektromos járművek iránti globális kereslet. A szakszervezet több mint ezer fő elbocsátásáról beszélt. A koreai cég tájékoztatása szerint hatszázkilenc kölcsönzött munkavállaló szerződését szüntették meg.
Az Iváncsára települt koreai gyár az LMP szerint legkevesebb 170 milliárd forint állami támogatást kapott, amit most a kormánynak vissza kellene követelnie.
Az Országgyűlésben is téma volt, ami Iváncsán történt. Kanász-Nagy Máté LMP-s politikus napirend előtti felszólalására reagálva Fónagy János, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára megerősítette, hogy kölcsönzött munkavállalókat bocsátottak el, akiknek a megélhetése szerinte biztosított, mert mehetnek másik céghez dolgozni. Az államtitkár szerint a leépítés kizárólag külföldi munkavállalókat érintett. Azt is mondta: ha jól megy az üzem, akkor felveszik az embereket, ha rosszul megy, elbocsátják – ez a kapitalizmus.
Korábban Bod Péter Ákos közgazdász is arról beszélt, hogy a koreai cég a ténylegesnél jóval több eladott elektromos autóval számolhatott Európában. A Magyarországra telepített összeszerelő fázisban van egy olyan kockázat, hogy amikor meglódul termelés, hirtelen sok munkás kell, ha pedig csökken, elküldik a dolgozókat.
A RTL-nek nyilatkozó munkaerő-közvetítő cég szerint betanított munkásként most nem olyan egyszerű elhelyezkedni Magyarországon, mert elhúzódnak a beruházások, lassú az új üzemek felfutása. A következő években javulhat a helyzet.
Az iváncsai akkumulátorgyár – amely jelenleg csak tesztüzemben működik – a koreai SK tulajdonában van. A cégnek van két másik akkumulátorgyára is Komárom közelében. Többször szerepeltek már a híradásokban egyebek között egy mérgezésgyanús esettel kapcsolatban.
Ehhez kapcsolódóan: „Azt mondták, ne keltsünk pánikot, mert jön az audit” – jegyzőkönyvek a tömeges akkumulátorgyári balesetekről