A 155 autót befogadó mélygarázzsal tervezett épületegyüttes kapcsán a környezetvédelmi hatóságként eljáró kormányhivatal közmeghallgatást szervezett a beruházás környezeti hatástanulmányáról. Bár a rendezvényt munkaidőben, délelőtt tízkor tartották, a kerület lakosai közül sokan részt vettek rajta, és hosszasan sorolták az aggályaikat.
A beruházást ellenző helyiek kifogásai között szerepelt, hogy országos jelentőségű védett és Natura 2000-besorolású területről van szó, kivágták volna a területen lévő faállomány húsz százalékát. Vitatták azt a megállapítást is, hogy egy hatszintes építményekkel teljesen és szorosan körbezárt területen lehetséges lenne természetvédelmi szempontból értékes terület kialakítása úgy, hogy a talajt az alatta húzódó mélygarázs fölött alakítják ki, mesterségesen.
Ehhez kapcsolódóan: A kormányhivatalhoz fordult egy civil szervezet a Normafánál tervezett lakópark miatt
Kifogásolták azt az indokot is, hogy „a környezeti hatások azért csekélyek, mert a beruházás területe elenyésző a Budai Tájvédelmi Körzet egész területéhez képest”. A civil szervezet szerint ugyanis ez a megközelítés végső soron a természetvédelmi területek teljes eltűnéséhez vezetne: lépésről lépésre fogyna el a védett terület, ha azon az alapon sorra engedélyt kapnának a káros hatású beruházások, hogy mindig csak egy elenyészően kis hányadot érintenek.
Az önkormányzat – bár a törvény erre automatikusan lehetőséget ad – nem élt ügyféljogával, nem mondott véleményt az ügyben. A lakóparkot építtetni tervező cég képviselői a közmeghallgatáson a Szabad Európának azt nyilatkozták, hogy ők egy építési telek tulajdonosai, a beruházás tervezésekor tekintetbe vették az akkor életben lévő szabályokat, és úgy érzik, a rendezvényen kifogásolt problémák nagy része (túlterhelt utak, nagy forgalom) már eddig is megvolt, nem ők idéznék elő.