Hiába van nyári szünet, nem csitulnak a pedagógusok jogállásáról szóló életpálya-törvény, ismertebb nevén státusztörvény keltette indulatok. Minden napra jut egy hír az oktatás állapotáról, a 6. 8.10. osztályosok lesújtó szövegértési képességeiről, a több ezer megbuktatott elsősről. A szakma pedagógushiányról beszél, a kormány a legfrissebb felvételi adatokra hivatkozva viszont mondja, hogy van és lesz is elég pedagógus. Mi az igazság? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétesésében? Miért racionális lépés a státusztörvény egy olyan kormánytól, amelyik nem minőségi oktatásban, hanem gyerekfelügyeletben gondolkodik? Egyebek között ezekre a kérdésekre keresett választ Lannert Judit oktatáskutatót interjúvolva Kerényi György, a Sztoriban vendége.
Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétesésében?
Your browser doesn’t support HTML5
Nem csitulnak a státusztörvény keltette indulatok. Minden napra jut egy hír az oktatás állapotáról, a gyerekek lesújtó szövegértési képességeiről, a több ezer megbuktatott elsősről. A szakma pedagógushiányról beszél, a kormány szerint viszont van és lesz is elég pedagógus. Mi az igazság?