Hatezermilliárd forint hiányzik a MÁV átfogó megújításához, miközben egymást érik a botrányok. A működő pályahálózat felén lassítás van, hogy elkerüljék a balesetveszélyt. Az utasok szerint kiszámíthatatlan, meleg és koszos a vonatközlekedés. A MÁV a saját bevallása szerint is válságos helyzetben van.
Az 1968-as közlekedési reform óta nem volt érdemi, hosszú távú vasútfejlesztési stratégia végrehajtva Magyarországon. Az elmúlt évtizedekben készült szakmai terveket a politikai érdekek rendre felülírták, így a tervekből nem lett semmi. Lázár János most azt ígéri, hogy a kormány elé visz egy tízéves, hatezermilliárdos vasútfejlesztési programot. Kérdés, hogy ez milyen sorsra jut, és még a teljes összeomlás előtt belevág-e a kormány. A Szabadon riportjában Benyó Rita a MÁV hanyatlásának járt utána.