A Magyar Közlönyben megjelentek szerint most 1,6 milliárd forinttal pótolta ki a kormány a projektet, amelynek összköltsége már így is meghaladja a 750 milliárd forintot.
A Telex felidézi, hogy a vasútvonal megépítéséről 2014-ben döntött az akkori Orbán-kormány, egy évvel később megegyeztek a részletekben a kínai és a szerb vezetéssel, majd a szerződést 2019-ben írták alá 750 milliárdos végösszeggel.
Három tételben növelték a költségeket:
- idén 111,8 milliót,
- jövőre 243,8 milliót,
- 2025-ben 292,4 millió forint újabb forrást biztosít a kormány a központi költségvetésből.
A Magyar Közlöny szerint az összesen 648 milliót a kormány a „beruházás Ferencváros–Soroksár szakaszának megvalósításához szorosan kapcsolódó, a megrendelő MÁV Zrt. feladatainak ellátásához szükséges” forrásként biztosította. Arról is rendelkezett a kormány, hogy jövő tavasszal 1,5 milliárd helyett 2,5 milliárd forintot kell adni egy korábbi határozatban szereplő tételre.
A Szabad Európa videóriportban és több cikkben is foglalkozott a vasút helyzetével. Egyebek között azzal, hogy nyáron az ország egyik legfontosabb vasútvonalán, a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonal Biatorbágy–Szárliget közötti szakaszán a sínek rossz állapota miatt 140-ről 100 km/h-ra kellett korlátozni a vonatok sebességét.
A Telex azt írja, hogy a forráshiánnyal küszködő MÁV a győri vonal felújításához a Budapest–Belgrád vasút építéséről vitte át a szükséges erőforrásokat.
Ehhez kapcsolódóan: Tisztogatás a MÁV-nál: Lázár bekeményített