Turisztikai portál létrehozására megy el az uniós támogatásból 630 millió

Vendégek ülnek egy étterem teraszán Nyíregyháza belvárosában 2021. április 24-én.

Összesen 1,7 milliárd forintot biztosított az Európai Unió a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe került turizmus helyreállítására. A pénzből a Magyar Turisztikai Ügynökség cégek és egyéni vállalkozók támogatása mellett a legnagyobb összeget, 630 millió forintot a Hellohungary Turisztikai Szolgáltató Kft.-nek utalta.

A 24.hu hírportál azt írja, hogy a céget szoros szálak fűzik magához a Magyar Turisztikai Ügynökséghez. A Hellohungary tulajdonosa ugyanis a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány amelynek kiemelt partnere a turisztikai ügynökség, vezetője Princzinger Péter Gábor. Princzinger korábban vezető beosztásban volt az Magyar Turisztikai Ügynökégnél.

A Hellohungary ügyvezetője, Lénárd Gábor azt mondta a 24.hu-nak, hogy az összeget egy turisztikai online portál létrehozására költik majd.

A hírportál úgy tudja, hogy az 1,7 milliárdos támogatás fennmaradó részét turisztikai cégek, balatoni borászok és néhány fővárosi étterem között osztották szét, de a kimutatás alapján jutott belőle a Magyar Divat & Design Ügynökségnek is, de azt nem tudni, pontosan mennyit.

A második legnagyobb összeget – 154 millió forintot – a nemrég állami kézbe került Hévíz-Balaton Airport Kft. kapta, míg a harmadik legtöbbet a félig állami, félig helyi tulajdonú Büki Gyógyfürdő Zrt.-nek ítélték meg.

Rajtuk kívül csak az állami tulajdonban lévő Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark Közhasznú Nonprofit Kft. kapott még 100 millió forint feletti támogatást.