A brit versenyfelügyelet csütörtökön megindította második vizsgálatát a Google hirdetési gyakorlatával kapcsolatban. Szerinte az Alphabet tulajdonában lévő keresőóriás torzíthatta a versenyt, és törvénytelenül előnyben részesíthette a saját szolgáltatásait.
A Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság (CMA) legújabb vizsgálata azt a korábbi eljárást követi, amelyet a Google és a Meta (akkor még Facebook) Jedie Blue egyezménye miatt indítottak.
A kormányok világszerte szorosabbra vették az amerikai technológiai óriások szabályozását, miután tovább erősödtek a koronavírus-járvány idején. Világszerte több vizsgálat is folyik a piaci helyzetükről az Egyesült Államokban és az Európai Unióban is.
Nagy-Britannia tavaly új versenyrendszert vezetett be, megakadályozandó, hogy a Google és a Facebook a kisebb cégek kiszorítására és az ügyfelek kárára használja fel erőfölényét.
A lépéssel a CMA-n belül létrehoztak egy külön egységet a digitális piacoknak, amely felhatalmazást kaphat a technológiai cégek döntéseinek felfüggesztésére, blokkolására és megsemmisítésére, valamint pénzügyi szankciók kiszabására az előírások be nem tartása esetén.
Közölték a vállalatokkal, hogy átláthatóbbá kell tenniük a fogyasztói adatok felhasználását, és a hirdetési gyakorlatuknak alkalmazkodniuk kell az adatok gyűjtéséről és felhasználásáról szóló, változó elvárásokhoz.
A CMA csütörtökön közölte, hogy a hirdetéstechnológiai lánc három kulcsfontosságú részét vizsgálja, valamint a hirdetéstechnológiát közvetítő szolgáltatásokat, miután a Google tulajdonában van mindegyik terület legnagyobb szolgáltatója.
„Aggódunk azért, hogy a Google arra használhatja fel pozícióját a hirdetéstechnológiában, hogy saját szolgáltatásait előnyben részesítse riválisai, ügyfelei és végső soron a fogyasztói kárára” – fogalmazott közleményében Andrea Coscelli, a CMA vezérigazgatója.
A Google szóvivője azt mondta a Reutersnek, hogy a cég továbbra is együttműködik a CMA-val, válaszol a kérdéseire, és megosztja a részleteket a cég rendszereinek működéséről.