Egy nem létező vasúti kocsira adtak el helyjegyeket a MÁV-nál

A MÁV egyik vonata

„Szombat reggel a Szombathelyről Budapestre 7 óra 10 perckor induló InterCity vonaton sokaknak szólt a helyjegye a 414-es számú, első osztályú kocsira, de ilyen kocsi nem volt, így az utasoknak állniuk kellett, és a légkondi sem működött” – tudta meg egy utastól a Nyugat.hu.

A szerkesztőséget megkereső felháborodott olvasó és családja másnap (vasárnap) ugyanezt tapasztalta a Budapestről Szombathelyre 16 óra 15 perckor induló InterCityn. Ráadásul a vonat húszperces késéssel indult, így lekésték a csatlakozást, Szombathelyről taxival kellett hazajutniuk Gencsapátiba. Forrásunk azt mondta, nem először járt úgy, hogy nem létező kocsiba szólt a helyjegye. Elmondása szerint előfordult, hogy a légkondi nem működött, és az ablakokat sem lehetett lehúzni a nagy melegben.

Sok esetben megoldhatatlan a kieső jármű pótlása

„Szombathelyről a balatoni nyári forgalomhoz hat darab másodosztályú IC-kocsit helyeztek át” – válaszolta megkeresésünkre a MÁV-csoport. Ha emellett még meg is hibásodnak a klímával felszerelt személykocsik, akkor előfordul, hogy klíma nélküli személykocsikat állítanak be a helyükre, vagy kevesebb kocsival indítanak el egy vonatot.

„Sajnos esetenként a műszaki hibák csak kevés idővel a vonat indulását megelőzően vagy útvonala egy köztes állomásán jelentkeznek, ilyenkor még nehezebb, sok esetben megoldhatatlan a kieső jármű pótlása. Ennek ellenére a vasúttársaság – lehetőségei szerint – igyekszik mindenkit megfelelő utazási körülmények között eljuttatni a célállomására.”

Utasok érkeznek a főváros Déli pályaudvarára a MÁV-csoport egyik modern Siemens Desiro szerelvényén 2020. július 4-én. Fotó: MTVA / Jászai Csaba

Azt nem tudtuk meg, miért nincs elég klímás kocsi, és arra sem tértek ki a tájékoztatóban, hogy miért nem tudják minden esetben megfelelő minőségű kocsival pótolni a Balatonhoz átcsoportosított kocsikat, és miért ilyen sok a meghibásodás.

Ehhez kapcsolódóan: Egy jegyzőkönyv szerint a Mészáros Lőrinc cége által azóta sem kijavított „rejtett műszaki hibával” működik átadása óta a tram-train

Többórás késések, felforrt hűtővíz

Néhány napja egy Szegedről Budapestre tartó vonat utasai erdei sétára kényszerültek egy meghibásodott áramszedő miatt. Egy másik vonaton néhány nappal később több utast megégetett a forró gőz, amikor az utastérben az ülések alatt felrobbant egy felhevült hűtővíztartály.

A Nyugat.hu szerkesztősége rendszeresen kap olyan üzeneteket az olvasóktól, hogy az InterCity-járatokon nem működik a légkondi, gyakoriak a késések, vagy hogy nincs meg az előre lefoglalt helyük. Több hozzászóló írt arról, hogy a Szombathely–Budapest InterCity vonatoknál pluszkocsikra lenne szükség, illetve hogy szerintük meg kellene szüntetni a Szombathely–Győr közötti helyjegymentes utazást, mert emiatt gyakoriak a viták az utasok között.

Ehhez kapcsolódóan: Képek, jegyzőkönyvek: a MÁV által is kifogásolt minőségben készül Mészáros Lőrinc cégének vasúti beruházása

Egy Békéscsabára igyekvő olvasónk múlt héten a Keleti pályaudvarról Szolnokig a Békés IC-vel, majd Szolnokról Törökszentmiklósra a Debrecenbe tartó vonattal ment, onnan busszal Mezőtúrra, majd újra vonattal Békéscsabára. Pedig ez az út elméletileg átszállás nélkül megtehető lenne két és fél óra alatt.

Pusztai Krisztina írása
Ehhez kapcsolódóan: Hiába a bírósági tiltás, dolgoznak Mészáros Lőrinc vasúti beruházásán