Igaz vagy hamis? - egy brüsszeli hiperrealista kiállítás képei
Ez az óriási csecsemő a kiállítás egyik leglátványosabb alkotása. A gyermek néhány perccel a születés után látható, a köldökzsinórt éppen csak elvágták.
(Ron Mueck alkotása)
Az előtérben látható három kislány valódi, a fal mellett ülő a szobor. Ha távolabbról nézzük, akkor ez egyáltalán nem egyértelmű.
(Particia Piccinini: A gondoskodó)
Távolról minden rendben van ezzel a kislánnyal. Közelről azonban látjuk, hogy a testét mindenhol sötét szőr borítja, az ölében pedig egy gnóm testet ringat.
(Particia Piccinini: A gondoskodó)
A férfi éppen áttöri a betont, arcán látható az élet minden fájdalma.
(Zarko Basheski: Átlagember)
A falból fejünk fölé magasodó, kinyújott kezeket látva nehéz nem a nácizmusra gondolni, pedig másra utal a mű címe.
(Maurizio Cattelan: Angyali üdvözlet)
A középső alak nem igazi, a két szélső pedig egyszerű látogató. A valóságosnál kicsit alacsonyabb idős nő egy szintén kisebb babát tart a kezében.
(Sam Jinks: Nő és gyermek)
Érdemes ezt a lebegő alakot körbejárni, minden egyes részlete valóságosnak hat, még a pólója is, amely a földet súrolja.
(Tony Matelli: Josh)
Andy Warhol egy óriási fejként néz a látogatóra, érdekes módon, minden szögből szembenézhetünk vele.
(Kazu Hiro szobra)