Zsarolást emleget, de belement az évi 150 milliós sarcba Budaörs polgármestere

Helyközi járatokon közlekedő autóbuszok várnak indulásra Kelenföldön, az Etele téri Volán Buszpályaudvaron

Ennyit kell fizetnie évente a településnek, hogy az ott élőknek ne kerüljön az eddiginél többe a közlekedés. Az agglomerációs önkormányzatoktól szedett hozzájárulás díját emelte meg az érintettek szerint hasraütésszerűen a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium.

Budaörs és Érd önkormányzatát is azzal kereste meg nyáron a tárca, hogy megszünteti a helyi jegyek és bérletek elfogadását a Volánbusz helyközi járatain, ha a települések nem fizetnek a szolgáltatásért a korábbinál lényegesen többet - írja a Népszava.

A cikk emlékeztet: az agglomerációs közlekedés 2016-os állami átvétele óta lehetősége van a Budapest környékén élőknek arra, hogy a településen igénybe vegyék a Volánbusz ott áthaladó járatait.

Budaörs azonban 2021 óta vitatja, indokolatlanul magasnak tartja a szolgáltatásért kért összeget. Azzal érvelnek, hogy tudomásuk szerint van olyan agglomerációs település amelyik semmit sem fizet, de a többi is lényegesen kevesebbet annál, mint amennyit Budaörsnek számláznak.

Ehhez kapcsolódóan: Drágul a tömegközlekedés Budapesten, tíz éve nem emelt árat a BKK

Wittinghoff Tamás polgármester a lapnak elmondta, augusztus 4-én ultimátumot kapott az önkormányzat a minisztériumtól: ha nem fogadják el az állam által megszabott díjat, akkor a helyiek szeptember 6-tól csak emelt áron utazhatnak helyközi járatokon, emellett pedig beperelik az önkormányzatot. A polgármester szerint ez zsarolás, de kényszerből elfogadták a feltételt, így évi 150 milliót fizetnek.

Ehhez kapcsolódóan: Buszkörkép: izzasztó élmény nyáron a vidéki városok helyi járatain utazni

Érd esetében a minisztérium a 2022-es 14,8 millió forintról 52,5 millióra emelte az agglomerációs önkormányzatoktól szedett hozzájárulás díját. Ezt a település nem fogadta el, mondta a lapnak Csőzik László, Érd polgármestere, így előállhat az a helyzet, hogy egy városhatáron belül közlekedő utas két bérletet is kénytelen váltani, a helyit 4500 forintért és a vármegyebérletet 9450 forintért. Aki Budapestre ingázik, annak pedig még BKV-bérletre is szüksége lehet.

A Népszava kereste a minisztériumot, amely későbbre ígért választ.

Ehhez kapcsolódóan: Tíz mellékvonalon szűnt meg mától a vasúti közlekedés