Akadálymentes mód

A legfrissebb hírek

Tíz mellékvonalon szűnt meg mától a vasúti közlekedés


A MÁV szerint nincsenek meg a szükséges feltételek a működtetéshez
A MÁV szerint nincsenek meg a szükséges feltételek a működtetéshez

Tíz mellékvonalon szűnik meg augusztus 1-jétől a vasúti közlekedés, mert a MÁV szerint nincsenek meg a szükséges feltételek a működtetéshez. Ezeken a vonalakon vonathelyettesítő buszokkal szolgálják ki az utasokat.

A kormány, egészen pontosan a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium döntésének előzménye a két héttel ezelőtti hodászi vonatbaleset volt, amelyben hatan égési sérüléseket szenvedtek a kiáramló gőztől a Debrecenből Fehérgyarmatra tartó motorvonaton.

A MÁV–Volán-csoport szerint az érintett mellékvonalakon kiszámíthatóbbá, kényelmesebbé válik az utazás, a 24.hu ugyanakkor idézi a Közlekedő Tömeg civil egyesület állásfoglalását, amely szerint olyan vasútvonalat, állomást is bezárnak, amelyet eddig fejlesztettek.

Ilyen például a Balassagyarmat–Ipolytarnóc vonal, amelynek Nógrádszakál és Ipolytarnóc közötti szakaszán a teljes vasúti pályát újjá kellett építeni. A munkálatok éppen egy nappal a vasútvonal bezárása előtt fejeződtek be. A Mátészalka–Csenger vasútvonalon is tart a csengeri vasútállomás felújítása, ahol keddtől már nem lesz vasúti forgalom.

A civil egyesület közösségi oldalán arra is felhívja a figyelmet, hogy a most bezárásra ítélt vasútvonalak az ország távoli, sokszor határ menti térségeit kapcsolják az országos vasúthálózathoz – a vasúti közlekedés megszüntetése itt

  • hosszú távon is ellehetetleníti a gazdaságfejlesztést;
  • megnehezíti ipari munkahelyek létrehozását, fokozva a lakosság elvándorlását;
  • több térségben tovább nehezíti az itt élők oktatáshoz, egészségügyi és szociális ellátáshoz való hozzáférését, mert a megyeszékhelyre vezető leggyorsabb kapcsolatot veszik el.

A civilek hozzáteszik: nyár közepén, rekordidő alatt verték át a mellékvonalak bezárását, van olyan település, ahol a teljes önkormányzat szabadságon van, miközben megszüntetik a vasútvonalukat.

  • 16x9 Image

    Fazekas Pálma

    Fazekas Pálma a Szabad Európa budapesti irodájának hírszerkesztője. Csaknem harminc éve dolgozik újságíróként, elsősorban hírek, hírműsorok szerkesztőjeként, hírszerkesztőségek vezetőjeként. A nyomtatott és az elektronikus sajtó szinte minden területén dolgozott, így a Kurírnál, az Interpress Magazinnál, a Magyar Rádióban, a Westelnél, a Magyar Televízióban, az InfoRádióban, az Origóban és az Infostartnál is.  

XS
SM
MD
LG