A tizenegyedik, Oroszország elleni szankciós határozat még nem nyilvános, de a Válasz Online brüsszeli forrásoktól úgy értesült, hogy a magyar kormánynak sikerült kiharcolnia, hogy a 3-as metró orosz szerelvényeinek karbantartását a Metrovagonmas orosz vállalat továbbra is elvégezheti és ehhez nagy értékű eszközöket exportálhat Magyarországra.
A hírportál emlékeztet arra, hogy hiába vállaltak harminc év garanciát az oroszok a 3-as metró szerelvényeire, ennek érvényesítését a háború utáni első szankciós kör ellehetetlenítette. Ez a probléma megoldódott, a budapesti 3-as metró kivételt kapott a szankciók alól.
Ehhez kapcsolódóan: Egyelőre hiába kér kötbért a BKV a rosszul felújított orosz metrókocsik miatt
Korábban Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter több okot említett, ami miatt a magyar kormány nem akarja szavazni a 11. uniós szankciós csomagot és ahhoz sem akar hozzájárulni, hogy az Európai Békekeretből újabb félmilliárd eurót fizessenek ki az ukrajnai fegyverszállítások finanszírozására. A leghangsúlyosabb érv az volt, hogy az ukrán vezetés rátette az OTP-t a „háború nemzetközi szponzorainak” listájára.
Szerdán azután kiderült, hogy legalábbis nagyköveti szinten, megszületett a megállapodás a 11. uniós szankciós csomagról és azt a magyar kormány annak ellenére nem vétózta meg, hogy az OTP-t az ukrán korrupcióellenes hatóság nem vette le a listáról.
A hírportál ugyanakkor úgy tudja, a magyar kormány jelezte, hogy az 500 millió eurós fegyvervásárlási támogatást továbbra sem engedi át, amíg az OTP a listán marad.
Ehhez kapcsolódóan: Minden negyedik felújított orosz metrókocsi üzemképtelen