Miközben júniusra ígéri a főváros a 3-as metró hat évig tartó rekonstrukciójának befejezését, kérdés, hogy lesz-e elég üzemképes metrókocsi, amely forgalomba állhat a felújított vonalon.
A Népszava információi szerint az orosz Metrovagonmas (MWM) által milliárdokért felújított metrókocsik közül egyre többet kell időlegesen kivonni a forgalomból. A BKV arról tájékoztatta a lapot, hogy jelenleg a felújított 39 orosz metrószerelvényből kilenc nem üzemképes.
A cég a lapnak azt mondta, hogy forgalomba tudják állítani a megfelelő számú szerelvényt. Egy szakértőre hivatkozva azonban a lap azt írja, harminc futó plusz két tartalék szerelvény kellene a biztonságos üzemeltetéshez, ez azonban csak szűken lehet meg, mert két szerelvény a tavaly januári kőbányai balesetet óta használhatatlan. Javításukhoz az orosz gyártótól kellene alkatrész, ami az embargó miatt problémás lehet.
A BKV vezetése tavaly szeptemberben azt mondta, hogy jövő nyárig biztosított az alkatrész-utánpótlás, tehát épp idén nyáron jelentkezhetnek alkatrészproblémák, amikor elindulhat a teljes üzem.
Mindezt megfejeli, hogy bizonyos karbantartások hetekig húzódhatnak, miközben ezekre az orosz járműveknél jóval sűrűbben van szükség, mint az M2-es és az M4-es vonalakon közlekedő Alstomoknál. Az orosz kocsikkal az egyik probléma a durva rozsdásodás, aminek javítása a BKV korábbi közlése szerint a háború miatt leállt.