Azután röppent fel az újabb kínai akkumulátorgyárról szóló hír, hogy a kormány nemzetgazdaságilag kiemelt beruházássá nyilvánított egy kínai óriásberuházásról szóló projektet – és ahogy a G7 írta – 21 milliárd forintot ad egy kétszáz hektáros ipari parkra a város Béketelep nevű része közelében, közvetlenül az M43-as autópálya mellett.
A portál arról írt korábban, hogy a beruházókkal a szegedi városvezetésen túl Szijjártó Péter külügyminiszter tárgyal, Lázár János építési és közlekedési miniszter pedig egy rádióműsorban arról beszélt, hogy nagyon intenzív kormányzati tárgyalások zajlanak külföldi befektetőkkel, a legnagyobb ellenzéki vezetésű város önkormányzatával és a minisztériumokkal.
Az akkugyárról szóló vélekedést erősítette, hogy Orbán Viktor miniszterelnök az elektromos autókat gyártó kínai BYD vezetőjével tárgyalt a hónap elején Kínában.
Botka László, Szeged polgármestere azonban arról írt Facebook-oldalán, hogy Szeged zöld város, csak fenntartható, környezetbarát beruházás megvalósítását támogatja a vezetése, a sajtóhírek ellenére nem lesz kínai akkugyár, és semmilyen más vegyipari tevékenység sem.
A polgármester megerősítette, hogy elkezdték egy háromszáz hektáros ipari park kialakítását, amihez már évek óta kérték a kormány támogatását, amit most végre sikerült elérni.
A parkhoz szükséges terület felét már megvették, a többit is szeretnék, ha nem megy, az önkormányzat kisajátítja. A vonatkozó törvény szerint a földek vételárát a megyei kormányhivatal állapítja meg, és Szeged tulajdonába kerülnek. A G7 értesülése szerint azonban sok földtulajdonos elégedetlen a szántókért hektáronként ajánlott két-hárommillió forintos kisajátítási árral, mert ez az összeg például az M43-as autópálya építése idején, bő tíz évvel ezelőtt is ennél magasabb, négy-ötmillió forint volt.