A Magyar Nemzeti Bank bankfelügyeleti szóvivője csak azt írta, „figyelemmel kísérnek” és „mérlegelnek”.
Meglehetősen általános választ kaptunk a Magyar Nemzeti Bank bankfelügyeleti szóvivőjétől arra a kérdésünkre, hogy mint felettes szerv vizsgálják-e, mi volt az oka annak, hogy a Magyar Bankholding számos ügyfele napokon át nem fért hozzá a pénzintézetnél vezetett bankszámlájához.
Az MBH először négynapos leállást hirdetett ügyfeleinek, amelyet azzal indokolt, hogy integrálniuk kell a Takarékbank, a Budapest Bank és a Magyar Kereskedelmi Bank (ezekből alakult a Bankholding, bevallottan azzal a szándékkal, hogy konkurenciát teremtsen a hazai bankpiac legnagyobb szereplőjének, az OTP-nek) informatikai rendszereit. Csakhogy a négy nap elteltével sem fértek hozzá sokan a számlájukhoz. Mint megírtuk, emiatt voltak olyan cégek, ahol munkabért sem tudtak időben utalni.
Ehhez kapcsolódóan: Válaszolt Mészáros Lőrinc bankja: ezért nem tudtak egyes céges ügyfelek még munkabért sem utalni
Lapunk ezután kereste meg az MNB-t. Arra voltunk kíváncsiak, indítanak-e vizsgálatot az ügyben. A Nemzeti Bank felügyeleti szóvivőjének válaszát változtatás nélkül közöljük:
„A Magyar Nemzeti Bank kiemelt figyelemmel kezeli a nagyobb rendszerátállásokra való banki felkészüléseket, és indokolt esetben elvárásokat fogalmaz meg, továbbá intézkedésre hívja fel a bankokat. Egyúttal az átállások lefolytatása közben és azt követően (többek között az ügyfelek MNB-hez érkező jelzéseit és a sajtóhíreket) is figyelembe véve folyamatosan figyelemmel kíséri a folyamatokat, ideértve az esetleg felmerülő – nem várt – hibák kijavítását is. E folyamatok nyomon követése során az MNB mérlegeli, hogy a felügyeleti eszköztárának mely elemét célszerű alkalmazni az esetleges hibák megelőzése, a felmerült hibák mielőbbi kijavítása, illetve az esetleges utólagos intézkedések érdekében.”
Ezek után még rákérdeztünk: ez azt jelenti-e, hogy nem indítanak vizsgálatot, amire egy egyszavas „nem” válasz érkezett, ugyanakkor semmilyen egyéb tájékoztatást nem kaptunk. Információink szerint egyébként mostanra már valóban rendeződtek a Bankholding informatikai problémái, igaz, volt olyan olvasónk, akinek többször is személyesen kellett bemennie egy MBH-fiókba, mire újra használni tudta a bank elektronikus szolgáltatásait.