Az MBH sajtóosztálya szerint a pórul járt ügyfelek valószínűleg nem olvasták el elég figyelmesen a bank előzetes tájékoztatását az informatikai átállásról, és a „régi online felületre vagy alkalmazásba akartak belépni”.
Még pénteken írtuk meg, hogy több olvasónk jelzése alapján aznap sem működtek rendesen a Magyar Bankholding informatikai rendszerei. A takarékszövetkezeteket tömörítő Takarékbank, a Magyar Kereskedelmi Bank és a Budapest Bank összeolvadásából májusban elindult pénzintézet négynapos informatikai átállást hirdetett ügyfeleinek, de ennek lezárultával sokan panaszkodtak rá, hogy nem férnek hozzá elektronikusan a számláikhoz. Volt olyan munkáltató, aki emiatt munkabért sem tudott utalni időben.
Pénteki megkeresésünkre az MBH sajtóosztálya hétfőn válaszolt. A bank közlése szerint hatvanezer volt Budapest Bank-os vállalati ügyfél volt érintett a négynapos informatikai átállásban, a többi mintegy kétmillió nem. Az érintett vállalati ügyfelek az informatikai átállás során „új online felületeket, valamint új belépési kódokat kaptak, melyek eltértek a korábban megszokott felületektől és belépési adatoktól”.
„Az előzetes tájékoztatás ellenére”
Ezért fennakadást közülük „azok tapasztalhattak, akik – az előzetes tájékoztatás ellenére – az elmúlt napokban vagy a régi online felületre, illetve alkalmazásba próbáltak belépni, vagy a régi jelszóval próbáltak belépni, és így a rendszer biztonsági okokból letiltotta a próbálkozásaikat”. Ennek oka lehetett akár az is, hogy a gyakori online csalások miatt „egyrészt a bank is nagyon óvatosan jár el a banki belépési adatok kiküldésével, másrészt az ügyfelek is bizalmatlanok az ilyen típusú tájékoztató levelekkel szemben, ami lassítja a folyamatot”.
Ehhez kapcsolódóan: Munkabért sem tudnak utalni a Magyar Bankholding egyes céges ügyfelei a munkavállalóiknak
A tájékoztatás szerint ugyanakkor minden olyan ügyfelet, aki rossz helyen vagy rosszul próbált belépni az elektronikus csatornákba, felhívtak, és akit elértek, annak segítettek az új rendszerek használatában.
„Átmeneti lassulás”
„Külön figyelmet fordítottunk a csoportos utalást, azaz bérkifizetést indító vállalatokra, őket sürgősséggel kezeltük. Megerősített ügyfélszolgálattal kezeltük a bejövő hívásokat is. Adataink szerint már csak nagyon minimális azon ügyfelek száma, akik továbbra is a régi felületen próbálnak bejutni a netbankba. Ügyfélszolgálatunk és fiókjaink normál terheltség mellett működnek, az érintett ügyfelek számára elérhetők kollégáink” – írta lapunknak az MBH.
A tájékoztatás azzal zárul, hogy a bankszünnap végét követően „a migrációban érintett ügyfelek is végig tudták használni a bankszámlájukat, tudtak utalni és pénzt fogadni az elektronikus csatornákon kívül, és a többi ügyfelet csak egy átmeneti lassulás érintette közvetlenül a bankszünnap után, hiszen ekkor egyszerre a normál forgalom többszöröse zúdult az online felületekre”.
Az ügyben megkerestük a bank felügyeleti szervét, a Magyar Nemzeti Bankot is, ők a hét elejére ígértek választ arról, hogy indítanak-e vizsgálatot.